Kā mārketēt savu e‑veikalu? Septiņi noderīgi padomi
Foto: Publicitātes foto

Šis ir īstais brīdis e‑komercijai, tāpēc, apvienojot zināšanas un pieredzi, "Luminor" banka kopā ar partneriem ir izveidojusi vietni, kurā apkopoti noderīgi ieteikumi, kā uzņēmumiem attīstīt savu darbību e‑vidē. Šajā rakstā uzzināsi septiņus noderīgus padomus, kā veiksmīgi reklamēt savu e-veikalu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Interneta "džungļos" ir viegli pazust. Tas mūsdienās ir tik ļoti piesātināts ar informāciju un dažāda veida saturu, ka pārsvarā e‑veikala atvēršana nenozīmē, ka cilvēki par to zinās un pamanīs. Tāpēc jādomā par to, kā izplatīt ziņu par e‑veikalu.

1. Sāc ar esošo klientu uzrunāšanu

Vispirms svarīgi saprast, kādi "izejmateriāli" jau ir tavās rokās – ja tev ir sava klientu bāze, noteikti sāc ar to. Ja klients tev seko sociālajos tīklos vai ir sniedzis savu kontaktinformāciju, tas nozīmē, ka viņš tev uzticas un varbūt pat ir lojālais klients, līdz ar to labprāt uzklausīs tevis piedāvāto informāciju, šajā gadījumā – "mums ir e‑veikals, tas ir labs un uzticams".

2. Uzrunā jaunus klientus ar digitālo reklāmu

Digitālā reklāma sniedz iespēju sasniegt jaunu auditoriju salīdzinoši vienkārši un par relatīvi zemām izmaksām. Dažādi kanāli paredzēti dažādiem mērķiem:

  • "Google Search". Lai izvietotu reklāmu "Google Search", tu "pērc" konkrētus atslēgvārdus. Kad cilvēks šo atslēgvārdu ieraksta "Google" meklētājā, tavs uzņēmums vai zīmols parādīsies starp pirmajiem meklēšanas rezultātiem.
  • "Display". Šī ir vizuāla reklāma, kas var parādīties dažādās interneta vietnēs. Šajā gadījumā izdevīgi, ka vari atlasīt sev interesējošu reklāmas mērķauditoriju, "tārgetējot" pēc dažādiem parametriem, tai skaitā – interesēm.
  • Remārketings. Ar tā palīdzību var atkārtoti uzrunāt lietotājus, kas jau agrāk apmeklējuši tavu lapu. Piemēram, ja cilvēks tavā e-veikalā apskatījis kādu preci, bet pēc tam aizgājis uz kādu citu vietni internetā, viņam var paradīt reklāmu, kas atgādina tieši par apskatīto preci.
  • "YouTube". Video reklāma, ar kuras palīdzību var sasniegt auditoriju ar daudz emocionālāku formātu nekā citu reklāmu gadījumā. Tomēr ne visiem derēs video formāts un būs iespēja šāda veida reklāmu radīt.
  • "Facebook". Ļoti efektīvs kanāls, ar ko sasniegt konkrētas mērķa grupas, kuras iespējams atlasīt pēc dažādiem parametriem: vecuma, dzīvesvietas, interesēm u.c.
  • "Instagram". Kanāls, kurā izvietot reklāmas, kas piesaista lietotāju uzmanību, dažādos vizuālos formātos – gan statiski kā attēls, gan video.

3. Sakārto SEO, lai eveikals būtu atrodams

Lai tavs e‑veikals būtu atrodams meklētājsistēmās, piemēram, "Google Search", obligāts noteikums ir lapas SEO sakārtošana.

SEO jeb "search engine optimization" ir rīcību kopums, kas nodrošina, ka tavu vietni vai e‑veikalu var viegli atrast internetā – tas ir darbs ar mājaslapas saturu un tā optimizāciju. Ideāli sakārtota SEO rezultātā tavs e‑veikals parādīsies "Google" organiskajos rezultātos, respektīvi, tas būs redzams meklēšanas rezultātu pirmajā lapā pat bez "Search" reklāmas pirkšanas.

4. Izveido detalizētu satura mārketinga plānu

Satura publicēšanas platformas dod iespēju veidot jau daudz ciešākas attiecības un saikni gan ar esošajiem, gan potenciālajiem klientiem. Šobrīd populārākās satura platformas ir:

  • Sociālie tīkli;
  • Blogi;
  • Podkāsti u.c.


Kanāla un platformas izvēle būs atkarīga no e‑veikala specifikas un mērķauditorijas, taču, lai arī ko tu izvēlētos, noteikti nepieciešams satura mārketinga plāns, kurā skaidri definēts:

  • Kāds ir kanāla un platformas mērķis;
  • Kas ir tava mērķauditorija – kā un kāpēc tu ar to runā;
  • Satura publicēšanas tēmas, biežums utt.

5. Pārdod tiem, kas jau iepērkas

Neaizmirsti, ka arī pats e‑veikals var būt kā pārdošanas kanāls. Ieviešot produktu ieteikumus vai produktu kombinācijas, ir iespējams parādīt plašāk tava e‑veikala klāstu un pārdot vairāk:

  • "Cross sell" nozīmē, ka pircējam tiek parādītas arī citas papildu preces, kuras labi sader kopā ar, piemēram, jau grozā ielikto preci.
  • "Upsell" gadījumā pircējam tiek "reklamētas" ar aplūkojamo vai grozā ielikto preci nesaistīti produkti – īpaša atlaide, "bestsellers" utt.

6. Analizē iegūtos rezultātus kā daļu no mārketinga

Lai varētu izprast reklāmas atdevi, mārketinga aktivitātes noteikti rūpīgi jāanalizē, izmantojot mājaslapas analītiku. Tas palīdz izvērtēt efektīvākos kanālus, platformas, pat satura mārketinga elementus u.c. Ja kāds no tiem neatnes tev vēlamo rezultātu ­– kaut kas jāmaina vai jāizvēlas ieguldīt citās aktivitātēs.

7. Vienmēr domā plašāk

Protams, nevajag aizmirst, ka bez digitālā mārketinga eksistē arī citi mediji un dažādas reklāmu aktivitātes. Ja šķiet, ka nepieciešams sasniegt auditoriju vēl citos veidos, vari izmantot arī citus mediju kanālus, piemēram:

  • Presi;
  • Radio;
  • Televīziju
  • Promo aktivitātes u.c.

Atceries – pats galvenais ir rūpīga plānošana un rezultātu analīze. Ja to darīsi veiksmīgi, ātri vien sasniegsi plašu pircēju skaitu, kas veicinās preču pārdošanu!

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form