Foto: Publicitātes foto
Uzsākot e-komercijas biznesu, ir nepieciešams nodefinēt mērķauditoriju – vai potenciālie klienti atrodas Latvijā, Baltijā, Eiropā, vai ārpus Eiropas. Pēc tam attiecīgi var izvēlēties piemērotāko piegādes veidu, vai tā būtu kurjerpiegāde un/vai piegādes "DPD Pickup" tīklā. Galvenie kritēriji, kas nosaka izvēli par labu "DPD Pickup" tīklam un/vai kurjera piegādēm, ir sūtījuma izmērs, svars, produkta specifikācija un interneta veikala mērķauditorijas paradumi.

Nākamais svarīgais solis ir izvēlēties platformu, kurā tiks veidots e-veikals. Pastāv divas iespējas, izvēlēties jau gatavu platformu, piemēram, "Shopify", "OpenCart", "Magento" u.c., vai pašiem veidot savu integrācijas risinājumu. Individuālo integrācijas risinājumu parasti izvēlas e-veikali, kuriem plānotais pirkumu skaits dienā būtu 100+, šiem e-veikaliem ieviešanas procesā jārēķinās ar augstākām izmaksām, kā arī papildu IT resursu iesaisti, lai savienotu e-veikala sistēmu ar noliktavas un sadarbības partneru sistēmām. Jāņem vērā, ka ieviešanas termiņš var būt pat mēnešiem ilgs.

Tomēr visbiežāk e-veikali izvēlas izmantot kādu no gatavajām platformām, jo tas ir ātrāk, ērtāk un vienkāršāk jaunajam komersantam. Ja tiek izlemts par labu gatavai platformai, tad DPD uzņēmējam piedāvā jau gatavus spraudņus (plug-in), kurus var integrēt dažu minūšu laikā. Integrējot spraudni (plug-in), uzņēmējam ir jānorāda piegādes veidi, izmaksas un piegādes termiņi. Spraudņa (plug-in) uzdevums ir padarīt ātru un vienkāršu pasūtījumu noformēšanu, jo pie pirkuma klients pats ievada datus, izvēlas piegādes veidu, savukārt uzņēmējs šo informāciju saņem jau apkopotā veidā. Viņam atliek izdrukāt uzlīmi, ko pievienot sūtījumam un nodot DPD kurjeram vai sev tuvākā DPD "Paku skapī" vai "Paku bodē".

Ja e-veikals tiek veidots uz platformas, kurai nav jau pieejams gatavs spraudnis (plug-in) priekš piegādes sadaļas, lai izveidotu automātisku pasūtījumu sagatavošanu, tad pasūtījumus ir nepieciešams reģistrēt manuāli DPD programmā, kas sagatavo pavadlapas/uzlīmes.

Svarīgi, ka e-veikals sniedz iespēju klientam izvēlēties viņam ērtāko sūtījuma saņemšanas veidu. Viena no biežāk novērotajām kļūdām ir tā, ka uzņēmējs izvēlas tikai vienu piegādes opciju vai gluži pretēji – piedāvā visas iespējamās piegādes opcijas ar visiem tirgus spēlētājiem. Tas apgrūtina loģistiku, kā arī rada papildu darbu ar rēķiniem un uzskaitēm.

Kvalitātes kontrole – kā iepakot preci?

DPD gādā par to, lai sūtījums tā piegādes laikā netiktu sabojāts. Taču sākotnēji ļoti svarīgi, lai prece tiktu pareizi iepakota. Svarīgi, lai tā būtu iepakota atbilstoši zemāk redzamajiem norādījumiem:

  • Kastēm jābūt triecienizturīgām ar vienādiem stūriem, dodot priekšroku jaunām kastēm. Priekšmets tiek ievietots kastē, tukšums tiek aizpildīts ar iepakošanas materiālu, kas neļaus priekšmetam kastē kustēties un saplīst. Aizliegts ievietot kastē preci, kuras svars pārsniedz smagumu, ko spējīga izturēt kaste.
  • Trauslus priekšmetus jāiepako atsevišķi, piemēram, burbuļplēvē vai vatē, un tad jāievieto kastē, lai tie saskaroties ar kastes malām pārvadājuma laikā netiktu bojāti.
  • Iepakošanas materiāli – burbuļplēve, gofrētais kartons, vate, skaidas, speciālas fiksējošās putas, kuras izsmidzināt tukšumā starp kasti un preci, ir jāizmanto pietiekamā daudzumā, lai prece iepakojumā tiktu stabili nofiksēta.
  • Preces, kas ir jūtīgas pret mitrumu un putekļiem, jāieliek plastmasas maisā.
  • Mazus priekšmetus, aksesuārus un detaļas vispirms jāievieto maisos vai citos tiem piemērotos iepakojumos un tikai pēc tam kastē.
  • Izmantojiet izturīgu līmlenti, kastei jābūt pārsietai trīs slāņos no augšpuses un pamatnes.
  • Cilindra formas sūtījumiem jābūt stipram iekšējam korpusam, lai izvairītos no iespējamiem bojājumiem.
  • Viengabala, gludas, tīras un neplīstošas preces, piemēram, dēļi, plāksnes, skārdenes bez asiem un izbāztiem uz āru stūriem vai daļām, drīkst būt atdotas uz nosūtīšanu bez iepakojuma.
  • Informatīvās uzlīmes un pavadlapu jālīmē uz iepakojuma vienā, salasāmā līmenī uz iepakojuma sāniem, kā arī informatīvai uzlīmei ir jāsniedz patiess skaidrojums par iepakojuma saturu un tā novietojumu – vertikāli vai horizontāli.
  • Uz iepakojuma drīkst atrasties tikai viena nosūtīšanas pavadlapa.

DPD piegādes process

DPD kurjers no nosūtītāja paņem sūtījumu vai sūtītājs nodod sūtījumu "DPD Pickup" tīklā (DPD "Paku skapī" vai DPD "Paku bodē"). Kurjers nogādā visus sūtījumus uz DPD galveno šķirošanas punktu Rīgā, kur pēc tam tie tiek apstrādāti un sadalīti maršrutu zonās. Visi sūtījumi, tajā skaitā Baltijas, tiek nodoti uz piegādi nākamajā darba dienā. Piegādes Eiropā aizņem no divām līdz astoņām darba dienām.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!