Rīgas ostā projektē un ražo unikālus un pasaulē pieprasītus portālceltņus
Foto: Publicitātes foto

AS "Rikon" ir Rīgas ostā strādājošs uzņēmums, kura pamatdarbības joma ir portālceltņu projektēšana un izgatavošana. Uzņēmums sekmīgi konkurē ar pasaulē vadošajām Vācijas, Somijas un Ķīnas celtņu būvniecības kompānijām un ir apņēmības pilns tuvākajos gados iekarot un nostiprināt savas pozīcijas Rietumeiropas tirgos.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Līdz šim AS "Rikon" produkcijas galvenais noieta tirgus bija Krievija, Gruzija un Ukraina, kur šo valstu ostās uzņēmuma projektētie un ražotie portālceltņi un iekārtas strādā jau ilgus gadus, bet nu uzņēmums sācis būvēt celtņus ostām arī uz Rietumiem no Rīgas un pirmie veiksmīgie projekti jau ir īstenoti. Sadarbojoties ar "General Electric Group" (ASV) koncerna dāņu meitasuzņēmumu "LM Wind Power", tika uzprojektēts un radīts speciāls buka celtnis ar unikālu 70 metru izmēra traversu vēja ģeneratoru konstrukciju daļu satveršanai un transportēšanai, bet šobrīd Marseļas ostā, kas ir lielākā Francijā un trešā lielākā Vidusjūras reģionā, ir uzstādīts un nodots ekspluatācijā jauns AS "Rikon" projektētais un ražotais montāžas portālceltnis, kas piedalīsies kruīzu laineru remontdarbos.

Jāuzsver, ka AS "Rikon" konkurētspēju tirgū veicina resursu novirzīšana jaunu inovatīvu risinājumu testēšanā un izstrādē. Pirms dažiem gadiem uzņēmumā tika radīts mobilā celtņa iekārtas prototips, kas izmantojams "Panamax" tipa kuģu apkalpošanai, un šobrīd jau saņemts pirmais šāda tipa celtņu pasūtījums.

"Mūsdienu portālceltnis – tā ir sarežģīta tehnoloģiska konstrukcija "ar acīm un smadzenēm". Tās darbu vada un regulē ne vien cilvēks, bet arī IT risinājumi un sarežģītas neskaitāmu sensoru sistēmas, kuras rūpējas par to, lai visi kraušanas darbi ritētu raitāk un drošāk. Mūsu spēja pielāgoties, radīt inovatīvus risinājumus un kvalitatīvs produkts un mūsu konkurētspējīgā priekšrocība," norāda AS "Rrikon" komercdirektors Mihails Baškankovs.

"Mūsu konkurenti būvē mobilos celtņus, kuri nav atdalāmi no platformas, kas nodrošina to pārvietošanos. Mēs esam izprojektējuši un jau šobrīd ražojam sistēmu, kurā platforma ir atdalāma no paša celtņa. Tādējādi ar vienu platformu var pārvietot vairākus celtņus vienas ostas teritorijā, kā arī izmantot šo platformu ar kravnesību 400 t kā atsevišķu papildu instrumentu kravu transportēšanai. Šādu celtņu, cik man zināms, nekur citur pasaulē nav," saka Baškankovs.

Uzņēmuma pārstāvis arī atklāj, ka pasūtījumu nākamajam gadam netrūkst, līdz ar to tiek domāts par ražošanas jaudu paplašināšanu un jaunu darbinieku pieņemšanu.

"Esam gandarīti, ka AS "Rikon", kas ar savu darbu jau teju divdesmit gadus spējis noturēt nemainīgi augstu kvalitātes standartu, strādā tieši Rīgas ostas teritorijā", norāda Rīgas brīvostas pārvaldnieks Ansis Zeltiņš. "Ceram, ka brīvostas pārvaldes izvēlētais attīstības kurss – stiprināt Rīgas ostu kā industriālo zonu, kur vienkopus, darboties gan augstas pievienotās vērtības uzņēmumiem, gan ražotnēm, – būs kā papildu atbalsts ikvienam uzņēmumam te turpināt augt un attīstīties, kā arī nākotnē ostas klastera ietvarā rast jaunas konkurētspēju veicinošas sinerģijas un stratēģiskos partnerus," uzsver Zeltiņš.

Pasaulē kopumā ir vien daži uzņēmumi, kas nodarbojas ar šādu celtņu ražošanu. Lielākās ir Vācijā, Somijā, Ķīnā un vēl pāris uzņēmumu, kas tad arī kontrolē visu tirgu. AS "Rikon" radītie celtņi spēj darboties un droši veikt savas funkcijas gan arktiskajā, gan tropu klimatā. Celtņiem, kas paredzēti darbam arktiskajos apgabalos, ir jāspēj droši veikt savas funkcijas pat -50 grādu salā, tādēļ to būvniecībai tiek izmantots īpaši izturīgs tērauds un metāla sakausējumi, savukārt konstrukcijām siltākos un mitrākos klimatiskajos apstākļos tiek izmantotas īpašas krāsošanas tehnoloģijas. Katra saražotā detaļa, katra metinātā šuve tiek pakļauta rūpīgai kvalitātes kontrolei un sertifikācijas procedūrai.

AS "Rikon" viens no 210 Rīgas ostā strādājošajiem uzņēmumiem. Saskaņā ar Rīgas brīvostas pārvaldes apkopoto informāciju ik gadu ostas uzņēmumi nodokļos samaksā ~ 29 miljonus eiro un nodarbina vairāk nekā 4100 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.