Foto: EPA/Scanpix/LETA

ASV patērētāju pārliecības indekss šā gada februārī negaidīti samazinājies līdz 61,7 punktiem salīdzinājumā ar 67,2 punktiem janvārī, tādējādi reģistrēts zemākais līmenis kopš 2011. gada oktobra, liecina Mičiganas Universitātes sākotnējie dati.

Šis kritums pārsteidzis analītiķus, kuri bija prognozējuši, ka indekss palielināsies līdz 67,5 punktiem.

Indeksa kritumu galvenokārt veicinājušas vājākas patērētāju prognozes personīgajam finanšu stāvokli, ņemot vērā inflācijas kāpumu.

Tikmēr indekss, kas izsaka mājsaimniecību prognozes turpmākajai ekonomiskajai situācijai, februārī samazinājies no 64,1 punkta līdz 57,4 punktiem.

Savukārt indekss, kas izsaka patērētāju pašreizējās valsts ekonomiskās situācijas novērtējumu, sarucis no 72 punktiem līdz 68,5 punktiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!