Foto: Pixabay

Sejas maskas un mājsēde mazinājusi nepieciešamību pēc lūpu krāsas, kas pērn būtiski iedragājis arī lūpu krāsu pārdošanas apjomus, taču nu pieprasījums atkal atgriežas.

Kā liecina tirgus izpētes kompānijas "IRI" apkopotie dati, līdz aprīļa vidum globālie lūpu krāsu pārdošanas apjomi sasniedza 34,2 miljonus ASV dolāru, kas ir pieaugums par vairāk nekā 80%, salīdzinot ar pērnā gada attiecīgo periodu. Tiesa gan, tas aizvien ir mazāk nekā pirmspandēmijas laikā, kad apjomi šādā periodā pārsniedza 40 miljonus ASV dolāru, raksta "CNN Business".

Tirdzniecības giganta "Walmart" pārstāvji skaidrojuši, ka lūpu krāsa patlaban, vērtējot visu kosmētikas līdzekļu pieprasījumu, ir topa augšgalā. Mazumtirgotājs sacījis, ka pircēji izvēlas ilgnoturīgas lūpu krāsas, ko tik viegli nevar ar masku noberzt. Vēl viena tendence, ko pamanījuši "Walmart" – klienti pērk interesantas krāsas, piemēram, purpursarkanu vai zilu, tāpat arī modernās brūnās krāsas, kas atkal ļauj klientiem paust savu unikalitāti.

Savukārt "The Estée Lauder Companies" kosmētikas inovāciju, portfeļa un produktu attīstības vadītājs Sems Čovs sacījis, ka kompānija ir gatavojusies kosmētikas atdzimšanai pēdējos sešus mēnešus. Viņš paredz, ka vasarā modē būs spilgti toņi, piemēram, oranžs, spilgti rozā vai violets.

Tā kā ne visas lūpu krāsas ir radītas vienādas, Čovs stāsta, ka dominējošā lūpu krāsas struktūra ir satīna. "Satīna lūpu krāsu pieprasījums eksplodē," viņš stāsta.

Arī Latvijā līdzīgas tendences

AS "Drogas" sabiedrisko attiecību speciāliste Guna Kaše stāsta, ka Covid-19 pandēmija, kuras neatņemama sastāvdaļa ir sejas maskas un mājsēde, iezīmēja jaunas tendences.

Pieprasījums pēc lūpu krāsām pandēmijas laikā ir krities, to vietā aktuālāki kļuvuši lūpu kopšanas produkti (barojošas un mitrinošas maskas, balzami, skrubji), ko iecienījušas ne vien sievietes, bet arī vīrieši, jo lūpas zem sejas aizsargmaskām kļūst sausas un prasa pastiprinātas rūpes.

"Acis ir tā sejas daļa, kuru šajā "aizsargmasku laikmetā" joprojām varam izcelt, tādēļ aktuāli un pieprasīti ir acu, uzacu un skropstu dekoratīvās kosmētikas produkti, dažādi skropstu un uzacu kopšanas līdzekļi, kā arī mākslīgās skropstas," viņa raksturo.

Noturīgums jeb "long lasting" ir kļuvis par īpaši svarīgu kritēriju, klientiem izvēloties kosmētiku. Tāpat pieprasīti ir dažādi kosmētikas fiksatori, novērojuši AS "Drogas" pārstāvji.

Līdzīgu uzvaras gājienu pieprasījuma ziņā ir piedzīvojušas arī nagu lakas un citi līdzekļi, ar kuru palīdzību mājas apstākļos ikviena sieviete var izveidot kvalitatīvu manikīru. Agrāk sievietes savu košumu un vērtību parādīja ar spilgtu lūpu palīdzību, bet tagad tas tiek darīts ar krāšņiem nagiem, saka Kaše.

AS "Madara Cosmetics" valdes loceklis Uldis Iltners stāsta, ka kompānija jauno "Madara Velvet Wear" lūpu krāsu kolekciju ieviesa pārdošanā tieši pandēmijas laikā – 2020. gada rudenī. Attiecīgi šie produkti ir piedzīvojuši tikai ierobežojumu un sejas aizsargmasku lietošanas laikus, taču pārdošanas rezultāti ir ļoti labi un kompānija strādā pie kolekcijas toņu paplašināšanas.

"Jāpiebilst, ka pērn rudenī pirmo reizi klajā laidām arī kopjošos lūpu balzamus - SOS intensīvi mitrinošu lūpu balzamu un "Immu" aizsargājošu lupu balzamu, kas atsaucību lietotāju vidū guva neatkarīgi no pandēmijas laika notikumiem, jo lūpu kopšana un aizsardzība turpināja būt svarīga vajadzība. Protams, tirgū piesakot šāda veida produktu kā lūpu krāsas, rēķinājāmies ar pandēmijas ierobežojumiem un dzīvesstila izmaiņām, taču šī niša, kur īpaši pašmājās mums nav būtisku konkurentu – mums ir bijusi pateicīga un vilšanos nav sagādājusi," saka Iltners.

Pandēmijas ierobežojumi un dzīvesstila izmaiņas ir ietekmējušas dekoratīvās kosmētikas tirgu un situācija dažādās valstīs atšķiras, bet tomēr redzama vienojoša tendence visos kompānijas eksporta tirgos – ādu kopjošu produktu aktualitāte un pieprasījums pieaug straujāk, tai skaitā dekoratīvajā kosmētikā, kamēr dekoratīvās kosmētikas segments bez kopjošām īpašībām vairākos tirgos ir krītošs segments. Arvien lielāka nozīme dekoratīvajā kosmētikā ir sastāvdaļu kvalitātei, piebilst Iltners.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!