'AT&T' kopā ar 'Discovery' plāno kārtīgāk iekosties straumēšanas tirgus pīrāgā
Foto: AFP/Scanpix

ASV telekomunikāciju gigants "AT&T ir tuvu tam, lai noslēgtu vienošanos ar "Discovery", tādā veidā radot 150 miljardu ASV dolāru vērtu straumēšanas kompāniju, vēsta BBC.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Līdz ar to viena no Holivudas lielākajām studijām un "Discovery" TV kanāli nonāktu viena īpašnieka rokās. "AT&T" pieder "CNN", "HBO", "Warner Bros" un citi zīmoli, kas kompānijas īpašumā nonāca pēc iegādes darījuma noslēgšanas ar "Time Warner" 2018. gadā

Jaunais iespējamais darījums nozīmētu vēl viena jauna spēlētāja ienākšanu jau augstas konkurences tirgū. "Šī ir straumēšanas uzņēmumu sacensība, un "AT&T" veic stratēģisku gājienu, lai vēl vairāk palielinātu savu saturu cīņā pret "Netflix", "Disney" un "Amazon"," teic "Wedbush Securities" eksperts Dens Ivss.

Tomēr "Aviva" galvenais investīciju speciālists Deivids Kamingss atzīmē, ka akcionāri ar šo darījumu var nebūt mierā. Viņš piekrīt, ka "AT-T", saskaroties ar milzīgo konkurenci straumēšanas tirgū, ir jāpalielina savs saturs, taču piebilst, ka šis darījums ir nedaudz novēlots, un tirgus reakcija varētu būt nedaudz skeptiska.

Apvienošanās radītu jaunu uzņēmumu, kas būtu nošķirts no "AT&T" un varētu tikt novērtēts ap 150 miljardu dolāru, ieskaitot parādus, ziņo "Financial Times". Savukārt "Discovery" tirgus vērtība, ieskaitot parādus, pašlaik ir aptuveni 30 miljardi dolāru.

Iecerētais darījums apvienos filmu veidošanas gigantu "Warner Bros. Entertainment", kas ir Harija Potera un Betmena franšīzes mājvieta, un "Discovery" kanālus ar māju iekārtošanas, ēdienu gatavošanu, dabas un zinātnes raidījumiem.

"WarnerMedia" piederošajam kanāliem "HBO" un "HBO Max" šobrīd ir aptuveni 64 miljoni abonentu visā pasaulē. Pašlaik tā lielākie sāncenši ir "Netflix" ar 208 miljoniem abonentu un "Disney+", kam ir vairāk nekā 100 miljoni abonentu. "Discovery", kura portfelis ietver "Animal Planet" un "Discovery Channel", sasniedz vairāk nekā 88 miljonus ASV mājsaimniecību, savukārt tās "Discovery+" straumēšanas pakalpojumam, kas tika laists klajā janvārī, ir 15 miljoni abonentu.

Kad "AT&T" pirms trim gadiem pārņēma "Time Warner", tika plānots izveidot mediju un telekomunikāciju gigantu, kas apvienotu saturu un izplatīšanu. Tomēr tā izrādījās ļoti dārga pieeja, jo uzņēmums vienlaikus paplašināja arī savas nākamās paaudzes bezvadu pakalpojumus.

"AT&T" palielināja savu parādu par 14 miljardiem dolāru, lai finansētu bezvadu tehnoloģiju iegādi. "Discovery" darījums būtu jaunākais solis kompānijas rīcībā, lai samazinātu šos parādus. Februārī uzņēmums "AT&T" piekrita pārdot lielu daļu akciju satelīttelevīzijas pakalpojumu uzņēmumā "DirecTV", darījuma vērtība bija būtiski mazāka nekā uzņēmuma vērtība 2015. gadā.

"AT&T" ir pasaulē lielākais telekomunikāciju uzņēmums pēc apgrozījuma. To 1877. gadā nodibināja Aleksandrs Greiems Bells, kurš ieguva pirmo ASV patentu tālrunim.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Disney CNN Amazon Netflix
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form