Foto: EPA/Scanpix/LETA
Covid-19 izplatības pieaugums Ķīnas dienvidos draud radīt vēl dziļāku piegāžu krīzi, raksta “CNBC”.

Pandēmija ir smagi skārusi piegādes jomu, iepriekšējie faktori vēl nebija pārstājuši to ietekmēt, un tagad nozarei nāk jauns trieciens. Jāatgādina, ka sākotnēji kritiski trūka konteineri, pēc tam tika bloķēts Suecas kanāls, bet tagad klāt nākušas jaunas problēmas.

Guangdongas provincē novērojams pēkšņs, straujš Covid-19 gadījumu skaita pieaugums, un amatpersonas pieņēmušas lēmumus par jaunu ierobežojumu ieviešanu, lai novērstu straujāku vīrusa izplatību. Tas radījis nozīmīgus kavējumus kuģu satiksmē lielākajās Ķīnas ostās un turpina veicināt transportēšanas cenu pieaugumu. Guangdonga ir milzīgs tranzīta centrs, un veido aptuveni 24% no Ķīnas kopējiem eksporta apjomiem. Tā ir arī mājvieta Šedžeņas un Guangžou ostām, kas ir attiecīgi trešā un piektā lielākā pasaulē, vērtējot pēc konteineru apjoma.

"Traucējumi Šeņdžeņā un Guangžou ir ārkārtīgi ievērojami. Ar to pietiek, lai radītu lielu ietekmi uz piegādes ķēdēm," atzīst piegādes platformas "Chain.io" dibinātājs Braians Gliks.

Kuģu gaidīšanas laiks vienā no Šeņdžeņas ostas termināļiem būtiski pieaudzis – vidēji no 0,5 līdz 16 dienām, lēš "Everstream Analytics" eksperti.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!