Portāls "NPR.org" salīdzinājis jaunu auto un velosipēdu pārdošanas datus divdesmit piecās Eiropas valstīs (netika iekļautas Malta un Kipra, jo tām neesot publiski pieejami automašīnu pārdošanas dati). Divriteņu pārdošanas apjomi gandrīz visās pārsniedza jauno auto pārdošanas apjomus, vienīgi Beļģijā un Luksemburgā automašīnas joprojām iegādājas vairāk nekā velosipēdus.
Pētījums atklājis, ka skaitliski visvairāk jaunus velosipēdus iegādājas vācieši (3 966 000), briti (3 600 000), francūži (2 835 000), itāļi (1 606 000) un spāņi (780 000). Tikmēr vislielākā jauno velosipēdu attiecība pret jauno auto konstatēta Lietuvā (velosipēdus pērk 9,6 reizes vairāk nekā auto), Grieķijā (5,5 reizes), Rumānijā (5,3 reizes), Slovēnijā (5 reizes) un Ungārijā (4,4 reizes).
Šie dati var tikt skaidroti ar krīzes sekām, kas joprojām jūtamas daudzviet Eiropā. To dēļ arī auto tirgus uzrāda zemākos pārdošanas apjomus pēdējos divdesmit gados. Tomēr krīze nav vainīga pie visa - portāls novērojis, ka, lai arī auto tirgus gada laikā atkal sācis atgūties, velosipēdu pirkšanas apjomi nerūk.
To savukārt var skaidrot ar to, ka jaunieši vairs nealkst iegādāties auto un tas vairs nav nepieciešams arī viņu dzīvesveidam. Ir izveidojusies vesela paaudze, kuriem pat pieaugot rocībai auto nav starp primārajiem pirkumiem. Ilgākā laika periodā portāls brīdina, ka šāda tendence varētu parādīties arī ASV un kļūt par globālu tendenci.
Ieskats šā gada Latvijas velosezonas atklāšanas braucienā "Kritiskā masa":