Sociālo tīklu kompānija "Facebook" ASV kongresa izmeklēšanas laikā atzinusi, ka 2016. gadā, ASV prezidenta pirmsvēlēšanu laikā, tā pārdevusi politiskās reklāmas Krievijā bāzētai viltus un anonīmo profilu interneta "troļļu fermai", ziņo "CNN Money".

ASV tehnoloģiju milzis atzīst, ka reklāmas pircēja mērķauditorija bijusi balsstiesīgie ASV iedzīvotāji, bet reklāmu saturs bijis saistīts ar sabiedrībā strīdīgiem jautājumiem – homoseksuālu cilvēku tiesībām, ieroču nēsāšanu, imigrāciju un rasismu.

Uzņēmuma pārstāvji neatklāj, kura tolaik prezidenta amata kandidāta – Donalda Trampa vai Hilarijas Klintones – labā reklāmas publicētas, norāda medijs.

Kopumā aptuveni 3000 reklāmas pārdotas par aptuveni 100 tūkstošiem ASV dolāru, un tās saistītas ar 470 viltus profiliem. "Facebook" pārstāvji precizēja, ka šiem kontiem patiesībā bijuši vien daži pārvaldītāji, kas ierakstus veidojuši Krievijā. Apmaksātas gan tradicionālās reklāmas, gan sponsorētie ieraksti. Uzņēmums uzsver, ka soctīklā aizliegti viltus profili, tāpēc, kad "troļļu" konti atklāti, tie slēgti.

Medijs norāda, ka, lai gan minētā summa pret kopējām vēlēšanu kampaņas izmaksām ir niecīga, fakts, ka Krievijas uzņēmums, izmantojot "Facebook", bija spējīgs organizēt sistemātisku reklāmas kampaņu, turpmāk izmeklēšanu padarīs krietni saspringtāku.

Ziņots, ka vairākas ASV Kongresa komitejas ir sākušas izmeklēšanu saistībā ar apsūdzībām, ka Maskava iejaucās ASV prezidenta priekšvēlēšanu kampaņā, lai mēģinātu nodrošināt Republikāniskās partijas kandidāta Trampa uzvaru. Krievija minētās apsūdzības gan noliedz.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!