Foto: Publicitātes attēls

Par uzvarētāju arhitektu ideju konkursā dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" termināļa būvei Ilemistē, Tallinā atzīts britu biroja "Zaha Hadid Architects" un Igaunijas kompānijas "Esplan" projekts "Light Stream" ("Gaismas straume").

Tomēr Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas projektu Igaunijā īstenojošā kompānija "Rail Baltic Estonia" nākamnedēļ sāks sarunas ar pirmo trīs vietu ieguvējiem.

Otrajā vietā konkursa žūrija deviņu cilvēku sastāvā ierindoja Igaunijas kompānijas "Innopolis Insenerid" projektu "The Ulemiste Leaf" ("Ilemistes lapa"), bet trešajā vietā – Itālijas kompānijas " DBA Progetti" un Igaunijas uzņēmuma "HML Project Management" projektu "Videvik" ("Krēsla").

Maijā "Rail Baltic Estonia" izsludināja starptautisku ideju konkursu, lai atrastu arhitektūras risinājumu plānotajam "Rail Baltica" terminālim Ilemistē.

Konkurss noslēdzās 3. septembrī. Pēc tam tika ziņots, ka ir saņemti pieci pieteikumi, daudziem ekspertiem paužot kritiku par niecīgo interesi tāda mēroga starptautiskā konkursā.

Plānotais "Rail Baltica" terminālis atradīsies netālu no Tallinas lidostas.

Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līnijas "Rail Baltica" no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai izbūves kopējās izmaksas tiek lēstas 5,8 miljardu eiro apmērā. 870 kilometrus garo dzelzceļa projektu pabeigt plānots līdz 2025. gadam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!