Foto: Sputnik/Scanpix

Kompānijas "Google" un "Facebook" nākušas klajā ar ieceri apkarot ziņu portālus, kas izplata nepatiesu informāciju. Uzņēmumi liegs šādām vietnēm iespēju saņemt naudu par reklāmu izvietošanu, raksta "The Guardian".

"Google" pārstāve aģentūrai "Reuters" skaidroja, ka reklāmu izvietošana tiks ierobežota tādos portālos, kur tiek publicēta nepareiza, neprecīzi norādīta vai slēpta informācija par izdevēju un izdevēja radīto saturu, kā arī portāla darbības mērķi.

Tomēr pastāv bažas, ka "Google" trūkst spēju šādas interneta vietnes atklāt. "The Guardian" min piemēru, ka pirmdien meklēšanas dziņa populārākā hipersaite veda uz "70 News" portāla rakstu, kur lasāms, ka Donalds Tramps ASV vēlēšanās ieguvis par 700 000 balsu vairāk nekā Hilarija Klintone, lai gan realitāte ar šādu pārsvaru vadībā bijusi tieši Klintone.

Savukārt "Facebook" portāla politikā, kur jau iepriekš bija atrunāts, ka reklāmas netiek izvietotas portālos, kur rodams maldinošs vai nelikumīgs saturs, papildināta ar punktiem, ka reklāmu ierobežojums skars arī nepatiesu informāciju izplatošus ziņu portālus.

"Facebook" tiek kritizēts par ASV prezidenta vēlēšanu nosvēršanu par labu Trampam. Sociālajā tīklā iestrādātie algoritmi ļāva nepatiesai informācijai nonākt pie miljoniem portāla lietotāju. "Buzzfeed" atklājis, ka vairāk nekā 100 Republikāņu partijas kandidātu atbalstoši nepatiesas informācijas ziņu portāli tikuši darbināti no kādas mazas pilsētas Maķedonijā.

Reklāmu neizvietošana šādos portālos mazinās to peļņu, kas savukārt ierobežos vietņu izplatību. Tomēr citi ienākumu avoti un uzmanība, kuru portāli sev gūst, kad lietotāji aktīvi dalās ar nepatiesu informāciju, iespējams, tik un tā ir gana liela motivācija turpināt falsificēt informāciju, raksta "The Guardian".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!