Foto: DAVIDCOHEN / cc
Patērētāju ieradumu maiņa, ko veicinājusi tehnoloģiju attīstība, modes industrijas virzienā raidītie pārmetumi par planētas piesārņošanu un arvien pieaugošas biznesa izmaksas – šie ir biežāk minētie iemesli, skaidrojot, kādēļ dažu pēdējo gadu laikā finansiālās grūtības nomāc daudzus tradicionālos mazumtirgotājus. Dažkārt tie ir tirdzniecības nami, kas patērētāju gaumei spējuši izdabāt simt un pat vairāk gadu garumā.

Ekonomikas spoguļa 'Barneys' nedienas

Pagājušajā mēnesī tiesiskās aizsardzības pieteikumu iesniedza ASV luksusa universālveikalu ķēde "Barneys", tādējādi apstiprinot jau kādu laiku cirkulējušās ziņas par finansiālām grūtībām. Tās analizējot, medijos uzsvērts, ka jau kopš dibināšanas 1923. gadā, kad veikals specializējās kungu apģērbu tirdzniecībā, "Barneys" ir kas vairāk par vienkāršu veikalu – tas ir ekonomikas spogulis.

Reiz, deviņdesmitajos gados jau nonācis bankrota priekšā, "Barneys" spēja atdzimt un pat iemantot kulta iepirkšanās vietas statusu. Pateicoties aizgājušo laiku spozmei, ķēdes flagmanis – greznais veikals Ņujorkā, Medisona avēnijā arvien spēj piesaistīt ziņkārīgu tūristu pulkus, bet ne vairs izlepušus un turīgus vietējos klientus. Tomēr pērn Medisona avēnijas veikala ieņēmumi nodrošināja aptuveni trešdaļu no 22 veikalu ķēdes kopējiem ieņēmumiem. 

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!