Foto: Pexels.com, Magda Ehlers
Globālās izklaides industrijas pamatā ir peļņa – ja kinofilma, seriāls, videospēle vai jebkāds cits multimediju produkts nespēj atpelnīt tā radīšanas izmaksas un ienest gana papildu līdzekļu, tas netiks turpināts. Tas ir it sevišķi svarīgi simtiem miljonu vērtajiem Holivudas grāvējiem un videospēlēm. Tāpēc nav brīnums, ka šīs radošās industrijas meklē jaunus, pirktspējīgus tirgus, un nu jau vairākus gadus tāds ir atrasts pasaules valstī ar lielāko iedzīvotāju skaitu – Ķīnā.

Piemēram, videospēļu sērijā balstītā filma “Warcraft” ASV spēja nopelnīt vien nepilnus 50 miljonus dolāru, kamēr Ķīnā kopējie kino ieņēmumi pārsniedza 100 miljonus dolāru.

Kopumā filma nopelnījusi 726 miljonus, tādējādi redzams, ka ķīniešu maciņi veido apmēram 28% (vairāk nekā ceturtdaļu) no visas peļņas.

Tomēr veiksme un peļņa sev līdzi nes arī slogu – filmām un to veidotājiem, ja tie vēlas startēt Komunistiskās partijas kontrolētajā tirgū, jāizvairās no valsts kritizēšanas un partijai netīkamām tēmām. Nevēlēšanās piekāpties vai neapdomāti izvēlēti vārdi var izmaksāt ievērojamas summas un saniknot naudas maku turētājus.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!