Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Cilvēkiem jāpierod pie augstajām pārtikas cenām, portālam BBC sacījis "Kraft Heinz" vadītājs Migels Patricio.

Viņš atzinis, ka tomātu mērču un konservēto pupiņu ražotājs vairākās valstīs paaugstinājis cenas. ASV cenas paaugstinātas vairāk nekā pusei produktu, taču šī nav vienīgā valsts, kurā cenas tiek paaugstinātas.

"Mēs ceļam cenas kur vien tas ir nepieciešams, visā pasaulē," viņš sacījis, uzsverot, ka patērētājiem nāksies pierast pie augstākām pārtikas cenām, ņemot vērā, ka iedzīvotāju skaits pasaulē pieaug, bet zeme, uz kuras audzēt pārtiku, nepalielinās.

Ilgākā termiņā tehnoloģijas palīdzēs uzlabot lauksaimnieku efektivitāti, viņš paredz.

Tajā pašā laikā viņš atzinis, ka ne visam izmaksu pieaugumam vajadzētu tikt pārliktam uz patērētāju pleciem, un kompānijām daļu izmaksu jāsedz pašām. "Es uzskatu, ka mums un citām kompānijām jācenšas tikt galā, lai minimizētu cenu pieaugumu," viņš sacījis.

Jau ziņots, ka septembrī pārtikas cenas turpināja pieaugt, sasniedzot 10 gadu augstāko līmeni, atsaucoties uz Apvienoto Nāciju Pārtikas un lauksaimniecības organizāciju, raksta "Reuters".

Straujāko kāpumu piedzīvojuši graudi un dārzeņu eļļas. Graudu cenu indekss septembrī, salīdzinot ar iepriekšējo mēnesi, pieauga par 2%. Lielākais kāpums šajā segmentā bija kviešu cenām – par 4%. Organizācijas eksperti prognozējuši, ka šajā gadā pasaules graudu ražošanas apjomi sasniegs rekordus, taču pieprasījums apsteigs piedāvājumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!