Kritušie lidoņi: 65 krīzes paņemtās Eiropas aviokompānijas
Foto: AFP/Scanpix

Šonedēļ Latvijas iedzīvotājiem pazīstamā Skandināvijas aviokompānija "SAS", kas savulaik bija arī "airBaltic" līdzīpašniece, par mata tiesu izglābās no tai draudošā bankrota. Tikmēr globālās krīzes izsauktās tūrisma nozares kraha dēļ, degvielas cenu kāpuma, kā arī dažu tā saukto "lēto cenu kompāniju" agresīvās ekspansijas dēļ desmitiem citu lidsabiedrību pēdējo gadu laikā nogājušas pa burbuli.

Pēc ilgām sarunām "SAS" vadība panāca arodbiedrību piekrišanu algu un darbavietu samazināšanai, kas ir nepieciešams, lai uzņēmums no Zviedrijas, Dānijas un Norvēģijas valstu kasēm saņemtu aizdevumu 518 miljonu ASV dolāru (282 miljoni latu) apmērā.

SAS plāno samazināt strādājošo skaitu no 15 000 līdz 9000, bet algas samazināt par līdz pat 17% no pašreizējā līmeņa. Līdzīgas strukturālās pārmaiņas pārdzīvojušas lielākā daļa Eiropas aviosabiedrību, tostarp, zināmā mērā, arī Latvijas nacionālā aviosabiedrība "airBaltic", kuru "stutē" valsts finanšu injekcijas.

Tomēr lielas daļas Eiropas aviosabiedrību gaisa kuģi 2008. gada krīzes dēļ ir beiguši kursēt pa mūsu planētas debesīm. Pie tam šajā apskatā nav minētas tās kompānijas, kuras zaudējušas lidošanas licences vai arī izzudušas, jo pārpirktas vai iekļautas citās kompānijās.

Krīzē zaudētās Eiropas aviokompānijas:

Seko Delfi arī Instagram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Sarakstu karuselis
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form