Foto: Publicitātes attēli

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums "Lietuvos geležinkeliai" vērsies Eiropas Savienības Tiesā, lūdzot anulēt naudassodu par dzelzceļa posma Mažeiķi-Reņģe nojaukšanu, ko tam pirms vairāk nekā trim gadiem noteica Eiropas Komisija (EK.)

Kā norādījis uzņēmums, tas noskaņots likt lietā visus iespējamos tiesiskos instrumentus, lai samazinātu šo ekonomisko sankciju sekas.

27,873 miljonu eiro naudassodu par Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma nojaukšanu EK uzņēmumam noteica 2017. gada oktobrī, un jau nākamā gada janvārī "Lietuvos geležinkeliai" sodu nomaksāja, bet EK lēmumu pārsūdzēja Eiropas Savienības (ES) Vispārējā tiesā, kas pērn novembrī prasību noraidīja, tomēr minēto naudassodu samazināja par 7,8 miljoniem eiro - līdz 20,069 miljoniem eiro.

ES Vispārējā tiesa norādīja, ka atzīst par pamatotu EK lēmumu, ka "Lietuvos geležinkeliai", nojaucot Mažeiķu-Reņģes dzelzceļu, ļaunprātīgi izmantojis savu dominējošo stāvokli Lietuvas kravu pārvadājumu tirgū.

Dzelzceļa posms Mažeiķi-Reņģe, kas ir 19,5 kilometrus garš, tika negaidīti slēgts 2008. gadā "Lietuvos geležinkeliai" un Polijas naftas koncernam "Orlen" piederošā naftas pārstrādes uzņēmuma "Orlen Lietuva" konflikta dēļ, skaidrojot to ar sliežu ceļu slikto stāvokli un steidzamu remontdarbu nepieciešamību, bet vēlāk viens sliežu ceļa posms šajā līnijā tika demontēts. Naftas pārstrādes kompānijai līdz ar to nācās izmantot garāku un dārgāku eksporta maršrutu uz Rīgas ostu.

EK pēc Latvijas un "Orlen Lietuva" pieprasījuma 2013. gadā sāka izmeklēšanu, lai noskaidrotu, vai "Lietuvos geležinkeliai" tādējādi nav ierobežojis konkurenci Lietuvas un Latvijas dzelzceļa pārvadājumu tirgū un pārkāpis ES monopoldarbības uzraudzības noteikumus, kas aizliedz dominējoša stāvokļa ļaunprātīgu izmantošanu.

Izpildot EK lēmumu, nojaukto dzelzceļa posmu Lietuva atjaunoja, un pērn februārī pa to tika atsākta satiksme.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!