Foto: Pixabay

Lietuvas autopārvadājumu uzņēmumi arvien biežāk meklē iespējas pārcelt savu biznesu ne tikai uz Poliju, bet nu jau arī uz Latviju, jo šoferu trūkuma dēļ izjūk loģistikas ķēdes un klienti lauž līgumus, paziņojusi Lietuvas nacionālā autopārvadātāju asociācija "Linava".

Kā pastāstījis asociācijas ģenerālsekretārs Zenons Buivīds, nelabvēlīgās biznesa vides dēļ aizvien vairāk uzņēmumu cenšas pārcelties uz Poliju, Vāciju, Nīderlandi, Beļģiju, bet pēdējā laikā - arī uz Latviju.

Pēc viņa teiktā, īpaši sarežģīta situācija ir mazajos un vidējos uzņēmumos, kuros strādā līdz pussimtam darbinieku.

"Tie jau ilgu laiku balansē uz izdzīvošanas robežas un sāk skatīties uz Latvijas pusi, kur ir labvēlīgāka uzņēmējdarbības vide un tiek pieņemti darbā šoferi no trešajām valstīm. Latvija ir vēl neatrastu iespēju zeme, kur ir labvēlīgāki apstākļi izdzīvošanai un attīstībai," norādījis Buivīds, piebilstot, ka pārvadātāju zaudējumi sasniedz desmitiem miljonus eiro.

Asociācijas viceprezidents Vīts Bučinsks pastāstījis, ka vispievilcīgākā valsts pārvadātājiem joprojām ir Polija, bet aizvien vairāk uzņēmumu raugās uz Latvijas tirgu, kur nav kvotu sistēmas autovadītāju pieņemšanai darbā un nav arī noteikta dienas naudas koeficientu sistēma.

"Lietuvā bez kvotām un atvieglojumiem attiecībā uz trešo valstu pilsoņu pieņemšanu darbā mēs šos darbiniekus nevaram sagaidīt pusotra vai divu mēnešu laikā, tikmēr Latvijā šis process notiek daudz vieglāk un nepaiet vairāk par 25 dienām, kad darbinieks jau var ierasties uzņēmumā," viņš skaidrojis. "Lietuvā Migrācijas departaments lēmumu par termiņuzturēšanās atļauju paātrinātā kārtībā pieņem divu mēnešu laikā un iekasē 240 eiro nodevu, savukārt Latvijā līdzīgs lēmums par 200 eiro tiek pieņemts desmit dienu laikā."

Ekonomists Marjus Dubņikovs norādījis, ka Polijā un Latvijā autopārvadātājiem strādāt ir vieglāk, jo reinvestējamā peļņa netiek aplikta ar nodokli.

Viņš aicinājis Lietuvu radīt labākus apstākļus autopārvadājumu nozarei, kuras darbību regulē arī Mobilitātes pakotne, kas paredz, ka automašīnām regulāri jāatgriežas izcelsmes valstī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!