Foto: DELFI.lt

Klaipēdas jūras ostas vadītājs Aļģis Lataks var saglabāt savu amatu, otrdien pēc tikšanās ar Lietuvas prezidentu Gitanu Nausēdu paziņoja satiksmes ministrs Marjus Skuodis.

"Ostas vadītājam ir mandāts turpināt darbu," žurnālistiem teica ministrs.

Jau ziņots, ka ostas direkcijas valde piektdien nolēma neierosināt satiksmes ministram atlaist ostas vadītāju Lataku saistībā ar ASV sankcijām pakļautā Baltkrievijas kālija mēslojuma ražotāja "Belarusjkaļij" kravu tranzītu.

Ostas direkcija ir valsts uzņēmums, kura ģenerāldirektoru ieceļ un atlaiž satiksmes ministrs.

Lataks ostu vada kopš 2020.gada, kad pēc uzvaras konkursā viņu šai amatā iecēla toreizējais ministrs Jaroslavs Narkevičs.

Kā ziņots, satiksmes ministrs Skuodis pirms nedēļas pauda šaubas, vai valsts dzelzceļa kompānijas "Lietuvos geležinkeliai" un Klaipēdas ostas vadītāji var turpināt darbu, jo šie uzņēmumi nav pārtraukuši "Belarusjkaļij" ražotā kālija minerālmēslojuma tranzītu caur Lietuvu, kad 8.decembrī stājās spēkā uzņēmumam noteiktās ASV sankcijas.

Noskaidrojies, ka Baltkrievijas valsts uzņēmums novembrī veicis priekšapmaksu Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmumam "Lietuvos geležinkeliai" un ar šo summu pietiek, lai tas turpinātu "Belarusjkaļij" kravu pārvadāšanu decembrī, janvārī un februārī. Kā izteicies "Lietuvos geležinkeliai" vadītājs Mants Bartuška, par līguma laušanu uzņēmumam varētu draudēt simtiem miljonu eiro liels sods.

Lietuvas valdība paziņojusi, ka meklē iespējas, kā valsts dzelzceļa kompānijai lauzt līgumu par "Belarusjkaļij" produkcijas transportēšanu, vienlaikus uzsverot, ka ASV sankcijas tieši neizliedz mēslojuma tranzīta kravu plūsmu caur Lietuvu.

"Lietuvos geležinkeliai" pirmdien paziņoja, ka ASV Finanšu ministrijas Ārējo aktīvu kontroles birojs (OFAC) oficiālā vēstulē informējis, ka Lietuvas dzelzceļa uzņēmumam šīs sankcijas nav saistošas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!