Foto: Publicitātes foto
Pagaidām nav skaidrs, vai tiešām no šī gada 14.augusta tiks mainīti starptautiskās muitas tranzīta sistēmas TIR režīma piemērošanas noteikumi Krievijā, tomēr, ja neskaidrība ieilgs, pārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" pārstāvji plāno šo jautājumu aktualizēt arī valdības līmenī.

Kā norāda asociācijas prezidents Valdis Trēziņš, "Latvijas auto" ir vērsies Krievijas Federālā muitas dienestā, lai izskaidrotu radušos situāciju. Savukārt sarunās ar Krievijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas (ASMAP) kolēģiem ir saņemta informācija, ka viņi konsultējas ar starptautiskajiem kolēģiem un mēģina rast kādus risinājumus.

Šis jautājums Krievijā jau esot aktualizēts valdības līmenī, jo nav skaidrs, kāda situācija būs pēc 14.augusta un ar kādām garantijām autopārvadātāji varēs ievest kravas Krievijā.

Krievijas pusē esot jaušams optimisms, ka tomēr risinājums, iespējams, tiks atrasts, un tas nozīmētu, ka tiktu rasts kompromiss ar Krievijas muitu un TIR karnetes varētu turpināt izmantot.

"Latvijas auto" pārstāvji ir tikušies gan ar Satiksmes ministrijas, gan ar Latvijas muitas pārstāvjiem. Ceturtdien plānota tikšanās ar jauno Valsts Ieņēmumu dienesta (VID) vadību, kur arī tikšot aktualizēts šis jautājumu. Ārlietu ministrija arī esot parādījusi aktivitātes un interesējusies par šo situāciju. "Ja nebūsim raduši risinājumu, tad jautājums tiks aktualizēts arī valdības līmenī," uzsver Trēziņš.

Kā ziņots, no šī gada 14.augusta tiks mainīti starptautiskās muitas tranzīta sistēmas TIR režīma piemērošanas noteikumi Krievijā, liecina paziņojums Krievijas Federālā muitas dienesta mājaslapā. Pēc Latvijas autopārvadātāju domām, iecerētās pārmaiņas draud apstādināt kravu ievešanu kaimiņzemē.

"Nav jau alternatīvas. Ja TIR atcels, apstāsies kravu ievešana Krievijā," brīdina asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš.

Krievijas muitas dienesta paziņojumā tiek skaidrots, ka transportlīdzekļi, kuri ar TIR karneti veic iekšējā tranzīta pārvadājumus, no 15.augusta drīkstēs Krievijas teritorijā pārvietoties tikai Krievijas muitas konvoja pavadībā, turklāt to varēs darīt tikai tad, ja būs samaksātas visas muitas nodevas.

Šāds lēmums pieņemts, jo Krievijas Starptautisko autopārvadātāju asociācija (ASMAP), kas izsniedz TIR karnetes, nav maksājusi muitas nodokļus saskaņā ar TIR konvenciju. 2013.gada 1.jūnijā kopējā summa, kas saistīta ar TIR procedūras pārkāpumiem, sasniegusi 20 miljardus rubļu (329,54 miljonus latu), teikts Federālā muitas dienesta paziņojumā.

Satiksmes ministrija (SM) par šo jautājumu šobrīd veicot konsultācijas ar pārvadājumos iesaistītajām pusēm Latvijā. "SM būs gatava rīkoties, tiklīdz būs skaidra reakcija no attiecīgajām starptautiskajām organizācijām un Krievijas Federācijas dienestiem," uzsver ministrijā.

TIR ir vienīgā universālā tranzīta sistēma, kas atļauj preču tranzītu no nosūtīšanas valsts uz galamērķa valsti, izmantojot muitas zīmogus un plombas, turklāt muitas kontroles pasākumi tiek atzīti visā pārvadājuma laikā. Tas samazina administratīvos un finansiālos izdevumus. Muitas nodevu un nodokļu apmaksu, attiecībā uz kuriem pastāv neapmaksāšanas risks, sedz starptautiskā garantija, teikts "Latvijas auto" mājaslapā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!