Foto: Vida Press

Galēji labēji tendētais ziņu portāls "Breitbart", kas izpelnījies asu kritiku par rasisma atbalstīšanu, pieteicis karu ASV pārtikas ražošanas milzim "Kellogs".

"Kellogs" trešdien paziņoja, ka pārtrauc reklāmas sadarbību ar "Breitbart.com", norādot, ka kompānija pārskatījusi savu mediju partneru ziņu saturu, lai pārliecinātos, ka to vērtības nav pretrunā ar uzņēmuma vērtībām.

CNN norāda, ka "Kellogs" lēmums pieņemts, ņemot vērā medija pretrunīgo populistu un antimigrācijas nostāju, kā arī tas pieņemts neilgi pēc tam, kad jaunievēlētais ASV prezidents Donalds Tramps par galveno topošās administrācijas stratēģi un vecāko padomnieku iecēla Stīvenu Benonu, kurš iepriekš atradās "Breitbart" vadībā.

Portāla vadība nav palikusi atbildi parādā un kompānijas lēmumu raksturojusi kā apvainojumu 45 miljoniem medija ikmēneša lasītāju.

Tāpat "Breitbart" izveidojis tiešsaistes petīciju, kurā aicina savus lasītājus boikotēt "Kellogs" produktus, piemēram, "Frosted" pārslas, "Pringles" čipšus un "Eggo" vafeles.

"Priekš "Kellogs", šī amerikāņu zīmola, melnajā sarakstā iekļaut "Breitbart" ziņas, lai nomierinātu kreisā totalitārismā ideju piekritējus, tā ir kaunpilna gļēvulība," norādījis portāla galvenais redaktors Aleks Marlovs.

""Breitbart" boikotēšana par amerikāņu meinstrīma ziņu vēstīšanu ir diskriminācija un aizspriedumainība. Ja jūs savai ģimenei no rīta brokastīs pasniedzat "Kellogs" produktus, jūs uz sava galva uzservējat fanātismu," skaidro Marlovs.

"Breitbart" iepriekš publicējis konspirācijas teorijas, kas norāda uz aborta veikšanas ciešajām saitēm ar nacismu, Hilarijas Klintones padomnieku spiegošanu Saūda Arābijas labā, kā arī publicējis šausminošus, bet nepatiesus stāstus par melnādaino iedzīvotāju saistību ar kriminālo pasauli. Portāls regulāri neslēpj nepatiku pret minoritātēm, bet viens no tā publikāciju virsrakstiem aizvien vēsta: "Vai jūs labāk vēlētos, lai jūsu bērns sirgst ar feminismu vai vēzi?".

Portāls paziņojumā norādījis, ka "Kellogs" lēmums uz uzņēmuma apgrozījumu nopietnu ietekmi neatstās. Tiesa gan, kompānija nav pirmā, kas pārtraukusi sadarbību ar portālu. Ar līdzīgu pamatojumu līgumus lauzuši vai nav pagarinājuši "Allstate", "Nest" un "Earthlink".

CNN vērtē, ka, ja līdzīgus soļus spers citi lielāki reklāmas laukumu pircēji, tad "Breitbart" varētu saskarties ar nopietnām problēmām.

Ziņots, ka arī Lielbritānijā pēc "Brexit" līdzīgu iemeslu dēļ tikusi pārtraukta mediju un kompāniju sadarbība.

Viens no slavenākajiem Dānijas uzņēmumiem LEGO atsaucies Lielbritānijā izvērstai cilvēktiesību kampaņai, kas aicina kompānijas nepirkt reklāmas vietu medijos, kas savu biznesu balsta sabiedrības sašķeltībā un naida runā. Dāņu kompānija paziņojusi, ka pārtrauc sadarbību ar "The Daily Mail".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!