Foto: Publicitātes foto

Viens no pretendentiem Latvijas "Pasažieru vilciena" (PV) konkursā par jaunu vilcienu piegādi, Šveices ražotājs "Stadler Rail Group" ("Stadler") šonedēļ atvēris rūpnīcu Latvijas kaimiņvalstī Baltkrievijā, vēsta Baltkrievijas ziņu portāls "BelTA".

Jaunā vilcienu rūpnīca "Stadler Minsk" atrodas Faņipaļā Minskas apgabalā, aptuveni 25 kilometrus uz dienvidrietumiem no Baltkrievijas galvaspilsētas.

"Stadler Rail Group" izpilddirektors Peters Špūlers rūpnīcas atklāšanas ceremonijā pauda cerību uz tālāku sadarbību ar Baltkrieviju un iespēju šeit ražot metro vilcienus.

Atklāšanas ceremonijā piedalījās arī Baltkrievijas prezidents Aleksandrs Lukašenko.

Jaunajā rūpnīcā līdz šim ieguldīti 50 miljoni eiro. Tajā strādās 600 darbinieki un tiks saražoti līdz 120 vilciena vagoniem gadā.

Baltkrievija par jaunās rūpnīcas mājvietu vietu izraudzīta tās ģeogrāfiskās atrašanās vietas un kvalificēto darbinieku dēļ.

Baltkrievija atrodas kaimiņos valstīm, kurās strauji aug pieprasījums pēc platsliežu dzelzceļa vilcieniem, un rūpnīca ir iekļauta Minskas brīvajā ekonomiskajā zonā, kas rada vairākus labvēlīgus apstākļus tās attīstībai.

"Stadler Minsk" ir viens no veiksmīgākajiem Baltkrievijas un Šveices kopīgajiem projektiem un darbs pie tā sākās pirms pāris gadiem.

Jaunās rūpnīcas pirmais pasūtījums ir 21 divstāvu vilciens Krievijas uzņēmumam "Aeroexpress".

Kā ziņots, "Stadler" uzvarēja pēdējā no PV rīkotajiem konkursiem, kura rezultāti, tāpat kā iepriekš, tika atcelti. "Stadler" vienu vilcienu solīja piegādāt par aptuveni septiņiem miljoniem eiro, kas esot par diviem miljoniem dārgāk nekā Igaunijā līdzīgā darījumā.

Šī bija otrā reize, kad neizdodas iecere konkursā tikt pie jauniem vilcieniem. Pirms tam, 2012.gada aprīlī, PV un Spānijas uzņēmums "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles" (CAF) parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi, bet vēlāk tika konstatēts, ka līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam. Par līguma grozījumiem ar CAF vienošanās netika panākta. Neveiksmīgajā vilcienu iepirkumā neizmantoto Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda finansējumu valdība pārdalīja par labu citiem ar dzelzceļu saistītiem projektiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!