Foto: Reuters/Scanpix

Sociālās vietne "Twitter" pieņēmusi lēmumu aizliegt vietnē visu veidu politiskās reklāmas, paužot uzskatu, ka politisko ziņu sasniedzamība ir jānopelna, nevis jānopērk, trešdien paziņojis uzņēmuma "Twitter" vadītājs Džeks Dorsijs.

Ar pilnīgāku informāciju par jauno aizliegumu uzņēmums plānojis lietotājus iepazīstināt līdz 15. novembrim. Viņš norāda, ka vietnes jaunajā politikā tiks atrunāti arī izņēmumi, piemēram, atļautas būs reklāmas, kas aicina reģistrēties vēlētājiem. Lai pašreizējiem reklāmdevējiem nodrošinātu pārejas periodu pirms šo izmaiņu stāšanās spēkā, jauno politiku "Twitter" sāks īstenot no 22. novembra.

"Twitter" vadītājs skaidro, ka, maksājot par politiskās reklāmas sasniedzamību, lietotājiem tiek uzspiesti optimizēti un mērķtiecīgi politiskie vēstījumi. Uzņēmuma ieskatā lietotāju izvēli, kam sekot un kādu saturu redzēs, nevajadzētu apdraudēt.

Dorsijs arī norāda, ka reklamēšana internetā ir ļoti efektīva komerciāliem reklāmdevējiem, taču šī vara rada ievērojamus riskus politikā, kur to var izmantot, lai ietekmētu balsojumus, lai ietekmētu vairāku miljonu iedzīvotāju dzīves.

"Politiskās reklāmas internetā rada pilnīgi jaunus izaicinājumus pilsoniskajam diskursam: uz mašīnmācīšanos balstīta ziņojumapmaiņa, mērķauditorijas atlases optimizēšana, nepārbaudīta, maldinoša informācija. Turklāt tie visi attīstās ar pieaugošu ātrumu, izsmalcinātību un mērogu," tā "Twitter" vadītājs, norādot, ka šīs problēmas ietekmēs visu saziņu internetā, ne tikai politiskās reklāmas.

Dorsijs piebilst, ka sākotnēji tika apsvērta iespēja aizliegt reklāmas tikai kandidātiem, taču secināts, ka šāds risinājums būs viegli apejams. Turklāt uzņēmums arī secinājis, ka tas nebūtu taisnīgi atļaut politiskās reklāmas visiem, izņemot kandidātiem. Tāpēc pieņemts lēmums par vispārēju aizliegumu.

Uzņēmums saprot, ka ir tikai maza daļa no daudz lielākas politiskās reklāmas ekosistēmas. Savukārt apgalvojumam, ka pieņemtais lēmums par atteikšanos no politiskajām reklāmām varētu dot priekšroku citiem operatoriem, Dorsijs nepiekrīt. Viņš norāda, ka ir pieredzēts, kā daudzas sociālās kustības sasniedz milzīgu mērogu bez jebkādas politiskas reklāmas, un viņš tic, ka šādi gadījumi tikai pieaugs.

Vēl viņš uzskata, ka ir vajadzīgs tālredzīgāks politiskās reklāmas regulējums kopumā. Internets nodrošina pilnīgi jaunas iespējas, un regulatoriem jādomā par mūsdienām, lai nodrošinātu līdzvērtīgus konkurences apstākļus, tā "Twitter" vadītājs. "Maksāšana, lai palielinātu politiskās reklāmas sasniedzamību, ir nozīmīga problēma, ko mūsdienu demokrātiskā infrastruktūra, iespējams, nav gatava risināt. Ir vērts spert soli atpakaļ, lai to risinātu," skaidrojis Dorsijs, piebilstot, ka runa nekādā gadījumā šeit nav par vārda brīvību.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!