Foto: Reuters/Scanpix/LETA

Kopbraukšanas platforma "Uber" pārskatīs savu nolīgto autovadītāju statusu pēc tam, kad Lielbritānijas Augstākā tiesa pagājušajā mēnesī paziņoja spriedumu, ka viņi jāuzskata par algotiem darbiniekiem, raksta "CNN Business".

Reaģējot uz šo spriedumu, kompānija paziņojusi, ka vadītājiem pienāksies minimālais atalgojums, atvaļinājums un iemaksas pensijai. "Uber" gan šo formu nav piemērojusi "Uber Eats" darbiniekiem, bet tikai kopbraukšanas platformas autovadītājiem.

"Uber" paziņoja, ka minimālā alga tiks aprēķināta, ņemot vērā laiku pēc brauciena sākuma un pēc izdevumiem.

Jau ziņots, ka ilgstošas tiesvedības rezultātā, pēc zaudējumiem dažādās tiesās, "Uber" bija vērsies Augstākajā tiesā, kas lēmusi par labu darbiniekiem. Tiesas spriedums nozīmē, ka desmitiem tūkstoši "Uber" vadītāju ir tiesīgi saņemt minimālo algu un atvaļinājuma naudu, kā arī var radīt "Uber" pamatīgu kompensāciju rēķinu, un tam var būt plašas sekas uz gadījumdarbu ekonomikas principiem, raksta "BBC".

Bijušie "Uber" autovadītāji Džeimss Farars un Jasins Aslams, kuri sākotnēji 2016. gada oktobrī uzvarēja Anglijas darba strīdu tribunālā, sacījuši, ka ir saviļņoti un atviegloti. "Es domāju, ka tas ir milzīgs sasniegums, ka esam spējuši stāties pretī milzim," uzsvēris Aslams, kurš ir arī Lietotņu autovadītāju un kurjeru apvienības prezidents.

Ņemot vērā, ka dažādās pakalpojumu platformās darbu atrod aizvien vairāk Eiropas iedzīvotāju, kļūst aizvien aktīvākas diskusijas par formu, kādā šie darbinieki tiek nolīgti un viņu sociālajām garantijām.

Jautājums par digitālo platformu attieksmi pret nolīgajiem darbiniekiem patlaban tiek apspriests arī Eiropas līmenī, savukārt arī Milānas prokuratūra nesen paziņoja, ka uzliek par pienākumu lielākajām pārtikas piegādes kompānijām oficiāli pieņemt darbā savus darbiniekus un maksāt sodu pēc tam, kad pārbaudes laikā konstatēti nepiemēroti darba apstākļi.




Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!