Foto: Reuters/Scanpix/LETA
Ķīniešu tālruņu ražotājs "Xiaomi" 10 gadu laikā plāno investēt 10 miljardus ASV dolāru savu elektromobiļu attīstībā, vēsta BBC.

Ķīnas tehnoloģiju giganta mērķis ir "piedāvāt kvalitatīvus viedos elektromobiļus," otrdien paziņojis uzņēmums. "Xiaomi" šobrīd ir pasaulē trešais lielākais viedtālruņu ražotājs aiz "Apple" un "Samsung", liecina analītikas uzņēmuma "Canalys" aplēses. Uzņēmums plāno iekļūt jau sīvi konkurējošā elektrisko automobiļu tirgū, kurā būs arī tā sāncenši "Apple" un "Huawei".

Vispirms "Xiaomi" izveidos kompānijai pilnībā piederošu meitasuzņēmumu, sākotnējo ieguldot aptuveni 1,5 miljardus dolāru. Jauno uzņēmumu vadīs "Xiaomi" līdzdibinātājs un vadītājs Juns Lī (Lei Jun). "Lēmums tika pieņemts pēc neskaitāmām apspriedēm ar visiem mūsu partneriem, un tas būs manas dzīves pēdējais lielais uzņēmējdarbības projekts," viņš teicis paziņojumā. Līdz šim uzņēmums nav sniedzis norādes par to, vai tas ražos budžeta modeļus vai virzīsies uz tirgus dārgāko daļu.

Ķīnā jau ir simtiem uzņēmumu, kas cīnās par daļu no pasaules elektrisko automobiļu tirgus. Ķīnā plānošanas stadijā vai jau ielās sastopami elektromobiļi, sākot no kompānijas "Hong Guang" "Mini EV" modeļa par 4500 dolāriem un beidzot ar dārgākās klases elektromobiļa zīmolu "Zeekr", kas pieder Ķīnas lielākajam autoražotājam "Geely". Arī ārvalstu ražotāji plāno pārdot savus elektromobiļus Ķīnas patērētājiem.

"Tesla" jau šobrīd Ķīnas patērētājiem piegādā savu modeli "Y" no Šanhajas rūpnīcas, savukārt "Ford" plāno valstī ražot savu "Mustang" elektrisko versiju.

Arī citi Ķīnas tehnoloģiju uzņēmumi ir signalizējuši par savu nodomiem ražot automašīnas vai arī sadarboties ar esošajiem autoražotājiem, lai veidotu jaunas braukšanas tehnoloģijas. Piemēram, meklētājprogrammu gigants "Baidu" šā gada janvārī paziņoja, ka arī uzsāks elektroauto biznesu. Ķīnas e-komercijas milzis "Alibaba" ir nodibinājis elektromobiļu kopuzņēmumu ar valstij piederošo "SAIC Motor", bet kopbraukšanas lietotne "Didi Chuxing" kooperējas ar autoražotāju "BYD", lai ražotu elektriskos transportlīdzekļus, kas konkrēti paredzēti lietotnes pakalpojumiem.

"S&P Global Platts" lēš, ka jaunie energotransportlīdzekļi līdz 2025. gadam veidos 20% no kopējā jauno automašīnu pārdošanas apjoma Ķīnā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!