Foto: Shutterstock

Dzīves laikā Ferdinands Porše (1875–1951) tika dēvēts par "lielo inženieri" un pēc nāves atzīts arī par "gadsimta automobiļu inženieri". Viņš izstrādāja pasaulē pirmo hibrīdauto dzinēju. Viņš konstruēja vērmahta tankus "Tiger" un lielgabalu, tanku iznīcinātāju "Elefant", kas mums tik labi pazīstami no filmām. Viņš projektēja "Luftwaffe" lidmašīnas un izstrādāja dizainu raķešu šāviņiem, kas iznīcināja Londonu, un uzdāvināja pasaulei savu slavenāko darbu – vabolīti "Volkswagen Beetle". Taču šim stāstam ir arī ļoti melnas lapaspuses, ko nedrīkst aizmirst.

"Delfi Bizness" regulāri publicē slavenu uzņēmumu neparastās vēstures līkločus rubrikā "Zīmola stāsts". Visus šīs sērijas stāstus vari izlasīt šeit.

Ferdinands Porše dzimis vienkāršā ģimenē Mafersdorfas mazpilsētā, Bohēmijā, Austroungārijas impērijā (tagad Vratislavice Čehijā). Tēvs Antons Porše bija kalējs, viņam piederēja metāla darbnīca, un, kad vecākais dēls gāja bojā negadījumā, tēvs sāka mācīt amatu jaunākajam – Ferdinandam. Tomēr metāls bērnu neaizrāva – viņu piesaistīja tikai elektrība. Netālu esošās pilsētas hidroelektrostacijas īpašnieks savulaik mazajam Ferdinandam to parādīja, un pēc tam viņš sāka eksperimentēt ar skābēm un akumulatoriem – topošais "gadsimta inženieris" jau bērnībā demonstrēja neparastus talantus un uzņēmību. Pateicoties viņa eksperimentiem, Poršu ģimene Mafersdorfā bija pirmā, kam jau 1893. gadā bija elektrība.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!