Foto: DELFI
Tāpat kā Valmierā, arī Rīgā vairākas taksometru kompānijas sāks izmantot aplikāciju "Taxify", kas ļaus ar viedtālruni izsaukt taksometru, neizmantojot dispečeri,pastāstīja "Taxify" mārketinga menedžeris Ādams Tamjarvs.

Ceturtdien Rīgā darbu sāk "Taxify", kas aizstāj zvanīšanu dispečeram un ļauj ātrāk uz savu atrašanās vietu izsaukt taksi. Atklāšanas dienā visi braucieni cenā līdz četriem eiro būšot par brīvu, norādīja Tamjarvs. Sākotnējā informācija par piecu eiro bezmaksas braucieniem izrādījusies neprecīza.

Aplikācija nosaka lietotāja atrašanās vietu, ko uzreiz nodod šoferim. Tāpat uzreiz tiek uzrādīts braukšanas tarifs, kompānijas reputācija un tas, vai iespējams norēķināties ar maksājumu karti. Pagaidām "Taxify" izmanto "A-bonjour taxi", "Joker Taxi", "Allo taxi", "Trio Taxi" un "Lady Taxi" un tuvāko divu nedēļu laikā tām varētu pievienoties vēl sešas, norādīja kompānijas dibinātājs Markuss Villigs.

""Taxify" pilnībā ir izmainījis taksometru tirgu Igaunijā. Agrāk cilvēkiem sestdienas vakarā vajadzēja stundām gaidīt, lai atrastu brīvu taksi, bet tagad to var izdarīt pāris minūtēs. "Taxify" varētu izklausīties pēc ekskluzīva pakalpojuma, bet patiesībā tā ir ikdienišķa aplikācija, kas lietotājiem ļauj izvēlēties taksi visām cenu un kvalitātes prasībām," paskaidroja Villigs.

"Avoiss Taxi" un "Smile Taxi" valdes priekšsēdētājs Aleksejs Ignatjevs uzskata, ka Latvijas sabiedrība vēl nav gatava šādiem pasākumiem. Viņš skaidro, ka, piemēram, "Lady Taxi" ir ļoti specifiska kompānija, tas jau izriet no nosaukuma, līdz ar to pasūtījumu un taksometru skaits nav liels. Tādējādi arī dispečerdienesta uzturēšanas izmaksas varētu pārsniegt kompānijas finansiālās iespējas. Viņš gan norāda - ja uzņēmums pilnībā pārietu uz šo sistēmu, tas "būtu neperspektīvi".

Pēdējā laikā vairāki informācijas tehnoloģiju jaunuzņēmumi centušies modernizēt taksometru pārvadājumu nozari, un lielāko mediju uzmanību piesaistījis ASV uzņēmums "Uber". Atšķirībā no "Taxify" šī aplikācija aizstāj nevis dispečeru, bet gan taksometru kompānijas un ļauj katram braucējam pašam saņemt pārvadājumu piedāvājumus. Nereti šis princips izraisījis asu reakciju no taksometru kompāniju puses, un "Uber" bijis spiests arī tiesāties. Patlaban Eiropā vairākās pilsētās taksisti šī uzņēmuma dēļ sākuši streikot.

"Lai arī "Uber" ir aizraujoša aplikācija, tomēr tā atņem darbu īstajiem taksistiem, jo pārvadājumos var piedalīties jebkurš, kam var nebūt licences. Šādi braucēji par savām darbībām arī nemaksā nodokļus. Tai pat laikā "Uber" pastāv arī nopietna drošības problēma - jebkurš var reģistrēties kā pārvadātājs, kas cilvēkiem ar nelabiem nodomiem var ļaut vieglāk sameklēt upurus," brīdina Tamjarvs.

Kā jau ziņots, "Uber" ir piereģistrējis uzņēmumu arī Latvijā, bet pagaidām par nekādām citām tā darbībām ziņu nav.

Līdz šim Latvijā aplikācija "Taxify" bijusi pieejama VTU "Valmiera" taksometru parka klientiem.

Igaunijas Informācijas sistēmu pārvalde "Taxify" nominēja kā 2014.gada labāko viedtālruņa aplikāciju.

Uzņēmums ir dibināts Igaunijā 2013.gadā un patlaban darbojas piecās pilsētās. "Taxify" izaugsmes veicināšanai saņēmis investīcijas 100 000 ASV dolāru (73 590 eiro) apmērā no "Skype", "Pipedrive" un citiem privātajiem investoriem. Tuvākajā laikā uzņēmums plāno piesaistīt papildu investīcijas ieiešanai Lietuvas, Nīderlandes, Gruzijas, Somijas, Zviedrijas, Vācijas un Francijas tirgos.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!