Tiešraides pasākumā “Delfi TV” studijā 15. martā tika izsludināta pieteikšanās otrajai Latvijas e-komercijas gada balvai “E-komercijas zvaigzne 2022”. Šī projekta mērķis ir veicināt izpratni par e-komercijas iespējām un ieguvumiem Latvijas uzņēmēju un sabiedrības vidū un godināt Latvijas veiksmīgākos gan lielos, gan mazos interneta veikalus.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

"Delfi" auditorijai būs iespēja sekot līdzi diskusijām, kurās piedalīsies nozares profesionāļi un uzņēmēji, kuri ikdienā nodarbojas ar komerciju internetā. Tāpat arī tiks noteikta "Delfi" auditorijas simpātiju balva, portāla apmeklētājiem balsojot par savu favorītu, savukārt pēc uzvarētāju apbalvošanas "Spried ar Delfi" studijā viesosies šī gada konkursa "Grand Prix" ieguvējs.

Lai pastāstītu, kādēļ ikvienam uzņēmumam, kas darbojas e-komercijas jomā, ir jāpiedalās šajā projektā, studijā kopā ar "Delfi" mediju grupas galveno redaktoru Ingu Bērziņu viesojās konkursa stratēģiskā partnera pārstāvis, "Printful" pārdošanas vadītājs Kaspars Ķirsis, "Gemius Latvia" vadītāja un Latvijas e-komercijas pētījuma veicēja Linda Egle un konkursa "E-komercijas zvaigzne 2021" "Grand Prix" ieguvējs, uzņēmuma "Azeron" dibinātājs Jānis Kūlbārdis.

Konkursa stratēģiskā partnera "Printful" pārdošanas vadītājs Kaspars Ķirsis norādīja, ka viņam ir liels prieks par to, ka šis konkurss norisinās arī šogad, turpinot pasākuma tradīciju, kā arī uzsvēra to, ka e-komercijā ir būtiska nepārtraukta attīstība, lai saglabātu konkurētspēju.

"E-komercija ir viena no tām lietām, kuras mēs saprotam. Ceram radīt kādu pievienoto vērtību Latvijas e-komercijas vidē. Galvenais, kāpēc mēs iesaistāmies, ir – dot atpakaļ. Digitālā vide ir kaut kas, kas mums ir jākultivē, un ir skaidrs, ka e-komercija nekur nepazudīs. Pandēmijas laikā tā strauji auga, un cilvēku paradumi nekur nepazūd un turpinās. Uzņēmējiem – gan lieliem, gan maziem – Latvijā ir jāturpina būt konkurētspējīgiem, jo latiņa nepārtraukti tiek celta gan Latvijā, gan pasaulē. Mums ir jākultivē tas, ka mēs strādājam pie inovācijām un rādām labos piemērus visās kategorijās. Tas ir labs virziens, kuru mēs atbalstām un turpināsim," stāsta "Printful" pārdošanas vadītājs Kaspars Ķirsis.

Viņaprāt, galvenais mērķis visiem, kas šajā konkursā piesakās, ir kaut ko iemācīties un parādīt citiem, ko ir spējīgi izdarīt, salikt galvas kopā un parādīt rezultātu.

"Gemius Latvia" vadītāja un Latvijas e-komercijas pētījuma veicēja Linda Egle tiešraides laikā īsi dalījās ar svarīgākajiem pētījuma pirmajā vilnī iegūtajiem datiem un secinājumiem par Latvijas e-komercijas paradumiem pandēmijas ietekmē.

"2022. gadā iepirkumus internetā veic 84% aptaujāto. Respondenti prognozē, ka šogad viņu tēriņi internetā pieaugs par 10%, salīdzinot ar pagājušo gadu. 2021. gadā Latvijas e-komercijas lapās iegādāto preču kategoriju "Top 3" bija apdrošināšana, apģērbs, apavi un aksesuāri, kā arī gatavā ēdiena piegāde. Savukārt šogad tiek prognozēts, ka tās būs apdrošināšana, gatavā ēdiena piegāde un, samazinoties pandēmijas ierobežojumiem, izklaides pasākumu biļetes.

21% aptaujāto norāda, ka iepērkas internetā tādēļ, ka Covid-19 ierobežojumu dēļ nav varējuši apmeklēt tradicionālos veikalus. Nemainīgs ir aspekts, ka iespējams iegādāties vairāk preču un labāk salīdzināt dažādas preces."

Plašāk par pētījumu un svaigākos datus būs iespējams apskatīt ekomercijaszvaigzne.lv lapā, bet vēl detalizētāku pārskatu iespējams iegūt, sazinoties ar "Gemius Latvia".

2021. gada Latvijas e-komercijas balvas "E-komercijas zvaigzne 2021" "Grand Prix" ieguvējs – uzņēmuma "Azeron" dibinātājs – stāsta, ka viņa uzņēmumam šīs balvas iegūšana bija patiesi liels sasniegums, kā arī, ja tevi vērtē Latvijā labākie un jaudīgākie, šī ir lieliska iespēja paraudzīties no malas uz jau paveikto un saprast, kurš ir tas virziens, kurā virzīties uz priekšu.

"Doma par pieteikšanos radās ļoti spontāni. Braucu no Ventspils uz Rīgu, ieraudzīju baneri, nodomāju, ka tas izskatās pēc kaut kā laba, vajadzētu pieteikties. Tā arī izdarījām! Galvenais, kas mūs motivēja, bija partneri, tas, ka redzi, ka tevi vērtēs Latvijas labākie un jaudīgākie, un ka tu vari pēc šī vērtējuma saprast, kur atrodies šobrīd un kurā virzienā būtu jāiet. Otrkārt, nebijām nekur iepriekš startējuši, arī mums pašiem bija interesanti, tas bija izaicinājums sevi novērtēt no malas."

"Delfi" jau iepriekš ziņoja, ka Latvijas e-komercijas gada balvas "E-komercijas zvaigzne 2022" pasniegšanas ceremonija norisināsies 1. jūnijā un tajā tiks godināti labākie e-veikali katrā no 11 kategorijām, apbalvoti sabiedrībā populārākie interneta veikali, kā arī noteikts "Grand Prix" ieguvējs. Visi konkursa finālisti saņems bezmaksas ielūgumus uz e-komercijas konferenci "Riga Comm 2022".

Lai pieteiktu savu e-veikalu kādā no 11 kategorijām, līdz 8. aprīlim jāaizpilda anketa ekomercijaszvaigzne.lv.

Seko "Delfi" arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Lai ierobežotu dezinformācijas kampaņu izplatību, portāls "Delfi" apturējis iespēju komentēt rakstus
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.