Foto: Reuters/Scanpix

Francijas datu aizsardzības aģentūra CNIL ceturtdien ASV datortehnoloģiju gigantam "Microsoft Corp." piemēroja 60 miljonu eiro naudassodu par pārkāpumiem saistībā ar reklāmas sīkdatnēm.

Aģentūra norāda, ka "Microsoft" meklēšanas pakalpojums "Bing" nav izveidojis sistēmu, kas ļauj lietotājiem atteikties no sīkdatņu lietošanas tikpat vienkārši, kā to pieņemt.

CNIL izmeklēšanā secinājusi, ka brīdī, kad lietotāji apmeklēja vietni "Bing", sīkdatnes tika izvietotas viņu terminālī bez viņu piekrišanas, savukārt šīs sīkdatnes tika izmantotas, cita starpā, reklāmas nolūkos.

Regulators arī secinājis, ka interneta vietnē nav pogas, kas ļautu noraidīt sīkdatņu izvietošanu tikpat vienkārši, kā to pieņemt.

CNIL skaidro, ka sods ir pamatots, jo uzņēmums guva peļņu no reklāmas ienākumiem, kas netieši iegūti no datiem, kas savākti, izmantojot sīkdatnes.

CNIL šī gada sākumā par līdzīgiem pārkāpumiem interneta gigantiem "Google" un "Facebook" piemēroja kopumā 210 miljonu eiro naudassodu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!