Foto: Publicitātes foto
Latvijas jaunuzņēmums "CargoPoint", ieguldot gandrīz vienu miljonu eiro, radījis digitālu platformu, kas savieno kravu nosūtītājus ar to pārvadātājiem, ziņo kompānija.

"CargoPoint" aktīvu darbību Latvijā sāka pērn janvārī, vēlāk – arī Lietuvā un Igaunijā. Šobrīd uzņēmuma mērķis ir kļūt par līderi savā nišā Baltijas valstīs. Noslīpējot platformas funkcionalitāti un ārējo izskatu, tuvākajā nākotnē "CargoPoint" plāno iekarot arī citu Eiropas valstu tirgus.

Kā norāda jaunuzņēmuma vadītājs Mārtiņš Lucaus, transporta nozarē tāpat kā citur tiek ieviesti dažādi digitalizētie risinājumi, taču "CargoPoint" mērķis ir digitalizēt un automatizēt standarta procesus, tādējādi veidojot produktu, kurš ir vienlīdz noderīgs lielam klāstam dažādu lietotāju.

Šī platforma abām pusēm atvieglo ikdienā laikietilpīgus procesus – atbilstoša pārvadātāja atrašanu un sadarbības koordinēšanu kravas nosūtītājiem, un klientu piesaisti un samaksas koordinēšanu transporta uzņēmumiem, viņš skaidro. "Šos visus procesus platforma automatizēti un operatīvi izdara abu pušu vietā. Līdztekus tam kravu nosūtītāji no mums saņem tikai vienu rēķinu, neatkarīgi no tā, cik pasūtījumu veikuši un cik dažādu pārvadātāju izmantojuši. Savukārt kravu pārvadātāju vietā mēs automātiski izveidojam vienu rēķinu par visiem izpildītajiem pasūtījumiem un paši veicam tā apmaksu. Tādējādi transporta uzņēmumiem, sadarbojoties ar "CargoPoint", grāmatvedības pakalpojumi būs nepieciešami ievērojami mazāk," stašta jaunuzņēmuma vadītājs.

Viens no lielākajiem "CargoPoint" partneriem, kurš sākotnēji noticēja tā vīzijai, ir būvtehnikas nomas uzņēmums "Storent". Šīs sadarbības sākšana bija pagrieziena punkts "CargoPoint" attīstībā, kā rezultātā tika izstrādāta pirmā "CargoPoint" versija.

Guntis Grīnbergs, "Storent Group" pārdošanas un biznesa attīstības vadītājs, stāsta, ka ideja par šo platformu likās saistoša, jo "Storent" vienmēr meklē veidus, kā optimizēt savus biznesa procesus un digitalizēt ikdienas rutīnas darbus, aizstājot tos ar progresīvām tehnoloģijām. "Mūsu ikdienā ir dažādas nestandarta situācijas; šobrīd "CargoPoint" ir spējīgs nodrošināt līdz pat 90% no mūsu transporta vajadzībām," viņš norāda.

Šobrīd "CargoPoint" sadarbojas ar dažādiem Baltijas uzņēmumiem, kuru starpā ir vairāk nekā 30 kravu nosūtītāju un vairāk nekā 100 transporta pārvadātāju.

"CargoPoint" vadītājs M. Lucaus skaidro, ka jaunuzņēmuma sākotnējais uzstādījums bija izveidot pārredzamu un caurspīdīgu platformu, kas uzņēmumiem maksimāli atvieglotu ikdienas darbu. Kravas nosūtītājs savu pasūtījumu ievieto "CargoPoint" platformā, norādot sev vēlamo transporta tipu kravas pārvadāšanai. Tikmēr šo pieprasījumu saņem vairākas norādītajiem kritērijiem atbilstošas transporta kompānijas, kuru uzdevums ir izteikt savu piedāvājumu. Pēc piedāvājumu saņemšanas, "CargoPoint" automatizēti izsver labāko risinājumu un kravas nosūtītājam piedāvā izdevīgāko variantu. Šobrīd platformā ir 20 dažādi transporta tipi, un tuvākajā nākotnē ir paredzēts arī fiziskajām personām sniegt iespēju ar platformas starpniecību nosūtīt savus privātos sūtījumus.

"CargoPoint" lietotne ir pieejama gan "iOS", gan "Android" ierīču lietotājiem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!