Foto: Kadrs no video
Kā viena no vizuāli vardarbīgākajām spēlēm reputāciju iemantojusi kulta slavu ieguvusī "Mortal Kombat". Viens no nozares vadošajiem medijiem "Kotaku" publikācijā skaidro, ka darbs šāda produkta izstrādē var būt nežēlīgs arī pret tā izstrādātājiem, vienam no tiem diagnosticēts pēctraumatiskā stresa sindroms.

Spēle piedāvā īsas cīņas, kurās tās tēli viens pret otru cīnās ar ārkārtīgi vizuāli detalizētu nežēlīgu vardarbību. Daudzās situācijas redzams, kā tiek sadragāti iekšējie orgāni, izrauts mugurkauls, sašķaidītas ķermeņa daļas un tamlīdzīgi. "Kotaku" piebilst, ja spēlētājām šī spēlēšanas pieredze var ilgt dažas minūtes, tad tās tehniskajiem izstrādātājiem un dizaineriem daudzus mēnešus.

Tajos, kā raksta medijs, darbinieks ilgstoši var pavadīt laiku, pētot un vērtējot, kā vislabāk attēlot vienas ķermeņa daļas atdalīšanos no otras. Turklāt, lai labāk šādas epizodes izstrādātu, viņiem tiek nodrošināti ideju autoru piedāvātie paraugu piemēri, kuros smelties iedvesmu precīzākam darbam.

Viens no darbiniekiem, kurš šajā informācijā dalījās ar mediju, atzina, ka pēc vizītēm pie psihiatra saņēmis pēctraumatiskā stresa sindroma diagnozi.

"Man bija šie izteikti vizuālie sapņi, ļoti vardarbīgi. Es savā ziņā vienkārši pārstāju vēlēties doties gulēt, lai tādējādi dienām spētu aizturēt iemigšanu," sacīja uzņēmuma pārstāvis, kura vārdu medijs neatklāj.

"Jūs staigājat pa biroju, un kāds jūsu kolēģis skatās "Youtube" kanālā, kā pakar cilvēkus. Kāds cits lūkojas uz slepkavību upuru fotogrāfijām, bet vēl trešais pēta, kā nokauj govis. Visbiedējošākā stāsta daļa vienmēr bija tā, cik ātri jauni darbinieki aprada ar šiem apstākļiem. Noteikti arī es," darba vidi raksturoja spēles izstrādātājs.

Stājoties darbā, darbiniekam nav bijis formāls apmācības process, kurā tiktu runāts par to, kā strādāt šādos specifiskos apstākļos, vien piebilsts, ka darbs ar "Mortal Kombat" varētu šķist "nedaudz varmācīgs".

"Kotaku" intervētais darbinieks atklāj, ka ar laiku atradis kolēģus, kas saskārušies līdzīgām grūtībām. Daļa darbu pametuši, bet daļa centušies to izturēt. Viens no viņa kolēģiem reiz atklājis, ka saskaras ar grūtībām palūkoties uz savu suni, jo pēc šāda darba viņš, skatoties uz to, nereti mājdzīvnieku redz ar uz āru izgrieztiem iekšējiem orgāniem.

Spēles izdevējs "Warner Bros. Games" un izstrādātājs "NetherRealm" komentāru "Kotaku" sniegt atteicies.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!