Foto: Publicitātes foto

Latvijas finanšu tehnoloģiju jaunuzņēmums "Jeff App", kas izstrādā finanšu brokera platformu apvienojumā ar digitālajos datos bāzētu kredītvērtējumu, piesaistījis 1 miljona ASV dolāru investīcijas, lai paplašinātu savu darbību Dienvidāzijā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Investīcijas piesaistītas no Igaunijas Biznesa Eņģeļu tīkla (EstBAN), "Startup Wise Guys" fonda un vairākiem privātiem biznesa eņģeļiem - tostarp pašreizējiem un bijušajiem "Skype", "Transferwise" un "Bolt" darbiniekiem. Līdzekļi tiks ieguldīti gan jaunu produktu attīstībā, gan izaugsmes turpināšanā Vjetnamas tirgū, kur uzņēmums jau darbojas, kā arī jaunu tirgu apgūšanā Dienvidāzijā.

"Neskaitot Ķīnu, Āzijas valstīs ir ap miljardu cilvēku, kuri saskarās ar grūtībām finanšu pakalpojumu saņemšanā, jo šiem cilvēkiem ir ļoti ierobežots apjoms "tradicionālu" finanšu datu, kā bankas transakciju un kredītvēstures ierakstu. Tajā pašā laikā, anonimizētu viedierīču metadatu, uzvedības pazīmju un daudzu citu veidu digitālo datu pielietošana kredītspējas noteikšanai kļūst arvien populārāka, sniedzot milzu iespēju apkalpot tos klientu segmentus, kurus līdz šim nav bijis iespējams izvērtēt. Šādu metožu un rīku izmantošana gan ir visai dārgs un sarežģīts process, kas vairumā gadījumu ir ļoti komplicēts atsevišķām bankām un aizdevējiem, skaidro "Jeff App" vadītājs un līdzdibinātājs Toms Niparts.

"Jeff App" šo problēmu risina, apvienojot patērētāju pieprasījumu un datu ievākšanu vienuviet. Savietojoties ar arvien lielāku skaitu ārējo partneru un regulāri pievienojot jaunus datu tipus, kā arī secīgi tos analizējot, uzņēmums pakāpeniski veido arvien vērtīgāku kredītvērtējumu patērētājiem, balstoties uz digitālajiem datiem, kuri jau ir viņu rīcībā. "Jeff App" mērķis ir padarīt sadarbību starp aizņēmējiem un aizdevējiem arvien iekļaujošāku un ērtāku. Šāda pieeja ļauj uzņēmumam būt konkurētspējīgam nišā, kurā tirgus spēlētāji vai nu fokusējas tikai uz lietotāja ērtību, vai arī tikai uz kredītvērtējuma izstrādi ārpus klienta saskares procesa ar banku vai aizdevēju, skaidro Niparts.

""Jeff App" palīdz lietotājiem sākt būvēt personīgo kredītvēsturi, kas balstīta viņu digitālajos datos. Tradicionāla, galvenokārt finanšu datos bāzēta pieeja, nav viegli realizējama tirgū, kurā 70% darījumu vēl aizvien notiek skaidrā naudā. Jo vairāk "Jeff App" tiek izmantots, jo augstāku pievienoto vērtību mūsu produkti spēj sniegt, pateicoties lielākam datu apjomam. Tādēļ mūsu mērķis ir izaugt par multifunkcionālu aplikāciju (super app), kas papildus finanšu produktu salīdzināšanai ļauj arī atrast izdevīgākos piedāvājumus apdrošināšanas sfērā, e-komercijas sfērā un citās vertikālēs, visbeidzot sasniedzot situāciju, kad mūsu kredītvērtējums ir tirgus standarts," pauž Niparts.

"Viena lieta, kuru par Āzijas tirgiem ātri sapratām, ir milzīgā iespēja B2B segmentā, jo API infrastruktūra ir būtiski mazāk attīstīta, nekā to bijām gaidījuši. Aktivī darbojamies pie banku rīku portfeļa, kurā ietilpst aizdevēju portāls un aizdevēju API. Mērķis ir uzlabot konversijas procentu, vienlaicīgi rīku izmantojamību padarot maksimāli vienkāršu bankām," min Niparts.

Pēc 60 reižu lielas izaugsmes pirmajos 12 mēnešos, "Jeff App" piesaistītos līdzekļus izmantos, lai papildinātu produktu klāstu ar apdrošināšanas, mobilo maksājumu maku, e-komercijas un citiem piedāvājumiem, turpinātu attīstīt kredītvērtējumu, kā arī ieviestu citus produkta papildinājumus. Tāpat investīcijas ļaus uzņēmuma paplašināties uz Indonēzijas un Filipīnu tirgiem 2021. gada gaitā, kas iet roku rokā ar jaunuzņēmuma stratēģiju paplašināties Āzijā un Dienvidāzijā.

"Jeff App" ir 2019. gada nogalē dibināts Latvijas jaunuzņēmums. Uzņēmuma dibinātāji ir Toms Niparts un Reinis Tenis. Kopumā uzņēmums piesaistījis 1,4 miljonus ASV dolāru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!