Portāls "Delfi" iemēģināja "Airbaltic Training" jauno simulatoru, kuru sertificējusi Latvijas Civilās aviācijas aģentūra. Tas atbilst jaunākajām Eiropas Aviācijas drošības aģentūras prasībām.
Šis ir pirmais jaunais simulators, ko jebkad iegādājusies kāda Latvijas lidsabiedrība. Līdz šim bija nācies iztikt ar lietotiem. Eiropā ir tikai divi šādi "CAE 7000XR" simulatori "Airbus A220" pilotu apmācībām.
Esam gaisā! Tepat virs Rīgas. Virtuālās Rīgas. Tomēr tā izskatās ļoti dabīgi. Ir redzams televīzijas tornis, viesnīca, osta. Re, jau esam Jūrmalā. Augstumu uzņemam nedabīgi ātri un vienkārši, lai būtu interesantāk lidot un būtu mazāk stresa par… nu, jūs jau ziniet, lidmašīnas avarēšanu.
Izlemjam palikt aptuveni 17 000 pēdu augstumā. Esam gana augstu, turbulence netraucē, laiciņš labs. Esam jau kaut kur pie Carnikavas, kad saņemos drošāk paraustīt vadības sviru. Tas ir gluži kā tāds bērnību ar datorspēlēm atgādinošs džoistiks ar dažām podziņām. Tās spiest neriskēju, bet mēģinu uztaisīt kārtīgu cilpu pa Rīgas apvedceļu, sagāžot lidmašīnu uz sāniem. Es nezinu, cik tālu drīkst sagāzt. Vēl nekas nepīkst, jaunas lampiņas neiedegas. Sagāžu vēl - griežamies ātrāk. Labi, šausim uz otru pusi. Šaujam uz otru pusi. Pārprasu, vai tik strauji manevri ir reālistiski un pat nesagaidījis atbildi saprotu - protams, ka tie ir reālistiski. Šis ir reāls simulators, kas māca reāliem pilotiem lidot. Tomēr uzzinu, ka praksē tik strauji neviens negāžot lidmašīnas, citādi salonā var sanākt šmuce.
Plivinoties kaut kur virs Rīgas laiks ir paskrējis nemanot un, lai nekavētu citus lidot gribētājus, mums jāatgriežas tuvāk lidostai. To ar pāris klikšķiem skārienjutīgajā ekrānā izdara simulatoru galvenais inženieris Rizvans Hafizs.