Foto: Publicitātes attēli

Mantra Silīcija ielejā ir: tu, būdams jaunuzņēmuma dibinātājs vai domājot par tādu kļūt, – ja tev kāds pajautā padomu vai ja tu redzi, kā kādam var palīdzēt, – tu to izdari, negaidot neko pretim, tā intervijā žurnālam "Kapitāls" sacīja Raimonds Kulbergs, kurš februārī savu jaunuzņēmumu "Funderful" pārdeva amerikāņu korporācijai.

Viņš, lai gan neatklāj summu, par kādu pārdeva uzņēmumu, atzīst, ka par saņemto var atļauties savā mūžā vairs nekad nestrādāt. Tas gan, kā sarunā norāda uzņēmējs, nav īsti viņa gaumē.

Intervijas laikā Kulbergs arī sniedz padomu jaunajiem uzņēmējiem: "Mantra Silīcija ielejā ir: tu, būdams jaunuzņēmuma dibinātājs vai domājot par tādu kļūt, – ja tev kāds pajautā padomu vai ja tu redzi, kā kādam var palīdzēt, – tu to izdari, negaidot neko pretim. Ļoti svarīga mantra. Nav nekas jāsaka, vienkārši palīdzi. Startapu vide nav tik liela – pat Silīcija ielejā tās kodols ir kādi 200 savstarpēji ļoti cieši saistīti cilvēki."

"To pašu filozofiju esmu novērojis tepat Latvijā, arī pie mums šī kultūra ir ļoti spēcīga, mēs palīdzam viens otram. Piemēram, brīžos, kad man bija emocionāli grūti vai bija kārtējās problēmas un vajadzēja kontaktus vai padomus. Mēs uzturam savstarpējos kontaktus gan ar "Printify" čaliem, gan "Sonarworks", "Edurio", "Nordigen" un citiem. Ja tev ir bijis exit [pārdošana], arī pēc tā tu videi dod atpakaļ. Man tas liekas svarīgi. Vai nu dod ar eņģeļnaudu, vai vienkārši mentorējot. Tu esi pieejams un turpini balstīt šo vidi," sacīja Kulbergs.

Atbildot uz jautājumu, vai finansiāli viņam pēc pārdošanas ir iespēja vairs nekad nestrādāt, Kulbergs sacīja: "Pilnīgi noteikti, jā. Bet startapa pārdošanas darījums ļauj padomāt, kas tevi dzen uz priekšu, kas patika, ko gribētu darīt tālāk. Tie lēmumi, kas jāpieņem jaunuzņēmuma attīstības posmā, ir tik drastiski, tie labi norūda, jo jābūt gatavam kuru katru brīdi atkal pagriezties par 180 grādiem citā virzienā. Arī iziešana no startapa dod pārliecību, ka esi likteņa noteicējs un pats nosaki, ko darīsi tālāk. Ne jau atpūtā ir sāls. Laimīgs ir tas, kuram ir piepildīts darbs."

"Firmas.lv" informācija liecina, ka 2017. gadā "Funderful" strādāja ar 335 286 eiro apgrozījumu, kas ir divas reizes vairāk nekā gadu iepriekš, bet kompānijas zaudējumi saruka 2,7 reizes un bija 23 642 eiro. "Funderful" reģistrēts 2014. gada jūlijā, un tā pamatkapitāls ir 2800 eiro. Jaunuzņēmuma vienīgais īpašnieks bija Kulbergs.

"Funderful" ievieš mākslīgajā intelektā balstītus komunikācijas risinājumus universitātēs un koledžās, lai sekmētu komunikāciju starp universitāšu personālu un studentiem, kā arī ziedotājiem. Tas palīdz palielināt studējošo skaitu un ziedojumu apmēru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!