Foto: DELFI

Latvijā viedtālruņu lietotājiem ir izstrādāta mobilā aplikācija "HealthPoint", kas Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienesta (NMPD) mediķiem palīdzēs noteikt zvanītāja atrašanās vietu, portālu "Delfi" informē NMPD.

Aplikācija "HealthPoint" nodrošina to, ka vienlaikus ar zvanu uz NMPD ārkārtas tālruni 113 dispečeriem tiek nodoti arī zvanītāja atrašanās vietas dati jeb GPS koordinātes.

Tāpat dispečeriem automātiski uz elektronisko izsaukuma karti tiek nosūtīti arī nepieciešamie personas dati: vārds, uzvārds, personas kods, ja tālruņa lietotājs iepriekš tos ir ievadījis aplikācijas profila sadaļā.

Lietotne "HealthPoint" NMPD mediķiem ir tikai palīgs atrašanās vietas precizēšanai, uzsver dienests, zvana laikā nosūtītie dati neaizstās sarunu ar dispečeru palīdzības izsaukšanai.

Atrašanās vietas datu precizitāte ir atkarīga no vairākiem faktoriem , tāpēc dispečeram sarunā ar zvanītāju vienmēr jāpārbauda un jāprecizē informācija.

Ja situācija nav dzīvību apdraudoša, bet sazināšanās ar mediķiem ir neieciešama, lietotne piedāvā veikt zvanu savam ģimenes ārstam vai ārpus viņa darba laika uz Nacionālā veselības dienesta ģimenes ārstu konsultatīvo tālruni.

Lai viedtālrunī lietotni lejuplādētu un izmantotu, nepieciešama kāda no ierīcēm, kurās darbojas operētājsistēma iOS 7.0, Android 1.6 vai jaunākas to versijas. Lietotne atrašanās vietu nosaka ar GPS, tāpēc ierīcē jābūt iespējotam GPS pakalpojumam vai funkcijai "Mana atrašanās vieta".

Mobilo lietotni izstrādājis SIA "Meditec" sadarbībā ar NMPD.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!