'Microsoft' pilnveidojis 'Azure Speech' pakalpojumu, pievienojot latviešu valodu
Foto: LETA

Turpinot attīstīt mākslīgā intelekta iespējas runas un valodas apstrādē, kompānija "Microsoft" pilnveidojusi "Azure Speech" pakalpojumu, pievienojot tam vairākas Eiropas valodas, arī latviešu.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma

Tagad "Azure Speech" nodrošina audio ierakstu transkripciju un teksta pārvēršanu balss ierakstā, atjaunināts arī "Azure" tulkošanas pakalpojums, kas tagad nodrošina tulkojumus starp vairāk nekā 70 valodām.

Kā norāda "Microsoft Latvia" valdes locekle Renāte Strazdiņa, "Azure Speech" pakalpojumu atjauninājumi ir īpaši svarīgi lietotājiem no Centrāleiropas, kuri tagad varēs pilnā apmērā izmantot šīs programmas iespējas.

"Iespēja veikt meklēšanu audio ierakstos gluži tāpat kā teksta failos ir ļāvusi radīt daudzveidīgas novatoriskas lietojumprogrammas. Saistītu dokumentu meklēšana, prognozējošu informācijas grafiku izstrāde, problēmu atklāšana produktos un pakalpojumos reālajā laikā – tie ir vien daži no ieguvumiem, kas atvieglo ikdienu zinātniekiem un pētniekiem. Eiropas valstīm, kuras runā katra savā valodā, atbalsts vietējām valodām ir kritiski svarīgs nosacījums inovāciju ieviešanas iespējamībai, tāpēc nesenais "Azure Speech" pakalpojumu atjauninājums mūsu reģionam ir pavēris pilnīgi jaunas iespējas," komentē Strazdiņa.

Līdz ar valodas atbalsta atjaunināšanu programma "Azure Speech" ir guvusi vēl vienu nozīmīgu papildinājumu. Proti, atjauninātais runas ģenerēšanas modelis tagad izmanto "Neural TTS" – jaudīgu runas sintēzes iespēju, ļaujot tekstu pārvērst par runu, kas tuvināta cilvēka izteiksmes veidiem.

"Azure Speech" pakalpojumi ietver runas valodas transkripciju tekstā tālākai analīzei (runa – teksts) un dabiski skanošas runas ģenerēšanu no rakstīta teksta (teksts – runa). Savukārt "Azure Translator" nodrošina tulkojumus starp valodām. Nepieciešamības gadījumā datus varēs apstrādāt arī lokāli, nesūtot uz "Azure" "mākoni".

Runas datu analīze un runas ģenerēšana ļauj iegūt datus no audio vai video informācijas, kas analītiskajām sistēmām citādi nebūtu sasniedzama. Tā var ietvert tādus datus kā klientu apkalpošanas centra telefonsarunu ieraksti, sarunu ar darbiniekiem videoieraksti vai dažādas pētnieciskos nolūkos veiktas intervijas. Savukārt runas ģenerēšana ļauj sazināties ar klientiem viņu valodā, piemēram, sniegt informatīvu atbalstu cilvēkiem ar redzes traucējumiem vai atskaņot paziņojumus sabiedriskās vietās.

"Microsoft Azure" ir 2010. gadā dibināts globāls datu centru tīkls, kas "mākoņpakalpojuma" lietotājiem piedāvā vairāk nekā 200 produktus dažādām vajadzībām. Pakalpojumu nodrošina vairāk nekā miljons serveru visā pasaulē.

"Microsoft" pārstāvniecība Latvijā dibināta 1999. gadā.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!

Tags

Informācijas tehnoloģijas Eiropa Microsoft Modernās tehnoloģijas
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form