Foto: AFP/Scanpix

Tūlītējās ziņojumapmaiņas programma "Skype" ir visaugstāk novērtētais tehnoloģiju zīmols Latvijā, bet kompānijas "Microsoft" un "Lattelecom" ierindojušās attiecīgi otrajā un trešajā vietā, liecina jaunākais pētījums "Meaningful Brands" ("Jēgpilni zīmoli"), kurā izvērtēta pazīstamu zīmolu nozīme sabiedrības labklājības vairošanā.

78% aptaujāto mūsu valsts iedzīvotāju atzina, ka "Skype" uzlabo viņu dzīves kvalitāti, bet 86% respondentu minēja, ka būtu uztraukti, ja šis zīmols pazustu no Latvijas tirgus.

77% aptaujas dalībnieku minējuši, ka viņu dzīves kvalitāti uzlabo informācijas tehnoloģiju gigants "Microsoft", un 75% respondentu atklāja, ka viņus satrauktu šā zīmola pazušana no Latvijas tirgus.

Savukārt 64% aptaujāto iedzīvotāju pauda, ka viņu dzīves kvalitāti uzlabo telesakaru operators un interneta pakalpojumu sniedzējs "Lattelecom". Savu pieķeršanos šai kompānijai apliecināja 57% respondentu, sakot, ka būtu noraizējušies, ja šis zīmols beigtu pastāvēt.

Arī pagājušā gada pētījumā "Meaningful Brands" visaugstāk vērtētais tehnoloģiju zīmols bija "Skype" – 75% respondentu toreiz sacīja, ka "Skype" uzlabo viņu dzīves kvalitāti, bet 82% norādīja, ka viņus uztrauktu šā zīmola pazušana no tirgus. Otrajā un trešajā pozīcijā, tāpat kā šogad, bija attiecīgi "Microsoft" un "Lattelecom". Kopumā Latvijas iedzīvotājiem telekomunikāciju zīmoli ir daudz nozīmīgāki kā citās valstīs pasaulē.

"Mūsu pakalpojumi ir kļuvuši par būtisku ikdienas dzīves daļu gan patērētajiem, gan uzņēmumiem, tāpēc ir īpaši nozīmīgi, lai interneta pieslēgums būtu stabils un ātrs, bet televīzijas pakalpojumi - ar lielisku satura klāstu un interaktivitāti, ļaujot skatīties savu iemīļoto saturu kad un kādā ekrānā cilvēks vēlas," komentēja "Lattelecom" komercdirektore Kerli Gabriloviča.

Pēc viņas teiktā, līdzīgi kā cilvēku savstarpējās attiecībās labu uzņēmuma reputāciju un klientu uzticību zīmolam veido solījumu pildīšana.

"Kvalitatīvi pakalpojumi ir primārais labas reputācijas nosacījums, un "Lattelecom" ir daudz darījis, lai izpelnītos klientu atzinību – gan attīstot stabilus un kvalitatīvus pakalpojumus, gan, piemēram, veicinot Latvijas interneta starptautisko reputāciju. Būtiska nianse cīņā par klientu pieķeršanos un uzticību zīmolam un uzņēmumiem mūsu nozarē ir spēja piedāvāt kaut ko nebijušu un inovatīvu, kas atbilst jaunākajām tendencēm pasaulē," pauda Gabriloviča.

Šogad pētījumā kopumā apskatīti 262 zīmoli, tostarp 18 tehnoloģiju zīmoli, kurus vērtēja 2894 respondenti. Starp zīmoliem ir ne tikai uzņēmumi un produkti, bet arī politiķi, slavenības, augstākās izglītības mācību iestādes un kultūras pasākumi.

"Pētījums ļauj secināt, ka telekomunikāciju pakalpojumu sniedzēji paliek arvien nozīmīgāki, vērtējot pēc pieķeršanās un dzīves kvalitātes uzlabošanas datiem. Šogad ir palielinājies to cilvēku īpatsvars, kuri piekrīt, ka attiecīgais zīmols uzlabo viņu dzīves kvalitāti, taču vienlaikus samazinājies to cilvēku daļa, kurus uztrauktu, ja zīmols pazustu no tirgus," komentēja komunikāciju kompānijas "IDEA Group" vadītājs Latvijā Ģirts Ozoliņš.

Pētījums vienlaikus notika kopumā 34 valstīs un tajā piedalījās 300 tūkstoši respondentu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!