Foto: Reuters/Scanpix
Putekļusūcējs – robots, iespējams, uzsūc daudz vairāk, nekā domājam, lai iegūtos datus varētu pārdot, vēsta "The New York Times".

Jaunākie putekļusūcēju – robotu modeļi, veicot tīrīšanu, uzkrāj datus. Tie identificē sienu un mēbeļu izvietojumu. Tas robotiem palīdz izvairīties no sadursmēm ar dažādiem objektiem, taču tādejādi tiek izveidota mājokļa karte, ko "iRobot" apsver pārdot "Amazon", "Apple" vai "Google".

"iRobot" izpilddirektors Kolins Engls "Reuters" pastāstīja, ka darījums varētu notikt nākamajos divos gados, lai arī otrdien "iRobot" izplatītajā paziņojumā vēstīts, ka plānu pārdot šādu informāciju nav.

Tādu kompāniju kā "Amazon", "Apple" vai "Google" rokās dati par mājokli būs ievērojams pamudinājums jauniem "viedajiem" mājas produktiem. Putekļu sūcējs robots uzkrāj informāciju ne tikai par telpu, bet, piemēram, konstatē zīdaiņa klātbūtni tajā.

Šādas informācijas pārdošana var radīt priekšrocības dažādiem tirgotājiem. Sekas nav grūti iedomāties, piemēram, zinot, ka telpā neatrodas klubkrēsls, nākamreiz, atverot sociālo tīklu "Facebook", šī būs pirmā reklāma, ko lietotājs pamanīs. Galu galā, iespējams, var tikt atpazīti arī zīmoli, ko konkrētā persona iegādājusies.

Putekļusūcējs robots, uzkrājot dažāda veida informāciju, rada datu apkopojumu ne tikai par pašu telpu, bet arī par tās iemītniekiem, viņu dzīvesstilu.

"iRobot" norādījis, ka "ar klientu saistītiem datiem nodrošināta pilnīga konfidencialitāte." Pašlaik pircēji robotus var lietot, neizmantojot internetsavienojumu. Paziņojumā arī teikts, ka "informācija trešajām pusēm netiek pārdota".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!