Foto: PantherMedia/Scanpix

Jaunākie zvanu kvalitātes pētījumu dati liecina, ka pērn, pieaugot sakaru tīklus noslodzei, balss telefonijas pakalpojumu sniedz stabili augstā līmenī. SPRK secinājuši, ka 2020. gadā visu operatoru tīklos sarunas bija skaidri dzirdamas un saprotamas bez fona trokšņiem un pārrāvumiem.

Apkopojot datus par pagājušo gadu, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) secinājusi, ka runas pārraides kvalitāte Latvijas mobilo operatoru tīklos bijusi labā kvalitātē. Savukārt SIA "Tet" fiksētā tīklā tā bijusi teicama.

Tas, kā uzskata nozares regulators, liecina, ka Latvijā operatori nodrošina sarunu dzirdamību skaidru, saprotamu bez fona trokšņiem un pārrāvumiem. Kopumā pēdējo trīs gadu laikā pārraides kvalitāte saglabājusies līdzvērtīga. Arī nesekmīgo savienojumu skaits mobilajā tīklā novērots vien reti – tikai 0,03% gadījumu.

Atsevišķu mobilo operatoru tīklos vidējais zvana savienošanās laiks kļuvis īsāks, un kopumā tas bijis no 2,5 līdz 4,1 sekundei, savukārt fiksētā tīklā — īsāks par 1 sekundi. Tas, kā norāda SPRK, nozīmē, ka vienlīdz visi operatori nodrošina ātru zvanu savienošanos.

Secināts, ka, lai arī ārkārtējās situācijas laikā arvien biežāk sarunas notikušas telefoniski, pieaugot zvana ilgumam vidēji mēnesī par 11%, runas pārraides kvalitāte nav pasliktinājusies — joprojām tā tika nodrošināta labā kvalitātē.

Regulators atgādina — ja lietojot pakalpojumu, klients novēro, ka kvalitāte pasliktinās, lietotājam ir tiesības iesniegt sūdzību savam operatoram. Ja neizdodas rast risinājumu, lietotājs var vērsties ar sūdzību pie SPRK, kas veiks pakalpojuma kvalitātes mērījumus. Ja izrādīsies, ka pakalpojuma kvalitāte neatbilst līgumā noteiktajam, lietotājam ir tiesības lauzt līgumu bezmaksas un saņemt kompensāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!