Foto: Pixabay

Tiešsaistes nākotne ir kļuvusi par uzņēmēju šodienu. Saskaņā ar "Google" veikto aptauju Eiropas tirgū, 39% aptaujāto patērētāju apgalvo, ka šobrīd tiešsaistē iepērkas vairāk nekā pirms gada, un 53% pircēju sagaida, ka spēs iegādāties nepieciešamās preces un pakalpojumus jebkura uzņēmuma vietnē vai lietotnē ar viedtālruni. Šī tendence parāda, ka nākamie gadi tiešsaistes tirdzniecībai būs tikpat noslogoti kā 2020. gads, un tirgotājiem jāpielāgojas, uzskata lietotāju pieredzes uzlabošanas tehnoloģiju uzņēmums "Try Pearl"

Aizvadītais gads ir ieviesis neskaitāmas korekcijas uzņēmumu darbībā, kā galveno minot, uzņēmumu nepieciešamību steidzami pārcelt savu darbību tiešsaistē. "Ekonomikai migrējot uz interneta vidi, daudzi uzņēmumi izjūt nepieciešamību pēc lietotājiem draudzīgām un pieejamām e-komercijas platformām", komentē lietojamības paklapojumu aģentūras TRY Pearl vadītāja Latvijā Ilze Tenase. Pārdošanas apjomi tiešsaistē ir sasnieguši rekordaugstus rādītājus, pamazām mainot patērētāju paradumus un mudinot uzņēmējus pielāgoties jaunajai patērētāju uzvedībai tiešsaistē.

Digitalizācija ir nākamais etaps biznesa pasaules attīstībā, un uzņēmumiem ir vajadzīgas augstas kvalitātes, intuitīvas lietošanas platformas ar nevainojamu darbību visos posmos. Veiksmīga tiešsaistes veikala pamatā ir labs pircēja ceļš (user experience) - pirkums, visticamāk, notiks izskatīgā un viegli saprotamā tīmekļa vietnē. Šāds pieprasījums rada nepieciešamību pēc profesionāļiem ar noteiktu prasmju un pieredzes kopumu, kas palīdz uzņēmumiem, apvienojot minētā pieprasījuma risinājuma radošās un tehniskās puses. "Baltijas valstis ir slavenas ar savu vadošo pozīciju IT tirgū un ir ideāla vieta pakalpojumu sniegšanai visā Eiropā - šeit ir talantīgi profesionāļi ar ļoti vērtīgām zināšanām. Digitalizācijas laikmetā mūsu zināšanas ir viens no vērtīgākajiem eksportiem", stāsta Ilze Tenase.

Patērētāju viedokļa pētījumi liecina, ka 72% respondentu labprātāk risina jautājumus vai neskaidrības, patstāvīgi atrodot informāciju tīmekļa vietnē, nevis sazinoties ar klientu atbalsta dienestu. Kamēr Dānijas pētniecības institūts norāda, ka aptuveni 56% uzņēmēju nespēj integrēt informāciju un pašapkalpošanās funkcijas savās vietnēs. Digitalizācija ir devusi vienreizēju stimulu uzņēmumiem uzlabot savu klientu pieredzi, uzlabojot savas digitālās platformas. Kā norāda lietojamības eksperte Ilze Tenase: "Nevainojama lietotāju pieredze nodrošina e-komercijas platformu veiktspējas un ieņēmumu pieaugumu."

Tā kā pasaule ir tik neparedzama, kāda tā ir šobrīd, labākais rīcības plāns uzņēmējiem būtu pievērst lielāku uzmanību un strādāt pie uzņēmumu digitālās puses, uzlabojot e-komercijas platformas. Uzņēmējdarbības digitalizācija ir jaunā realitāte, un pielāgošanās tai ir loģiska un nepieciešama. Labākais brīdis e-komercijas platformu uzlabošanai bija vakar, bet otrs labākais brīdis ir tagad.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!