Foto: DELFI

Trešdien, 15. aprīlī, no plkst. 12:00 lietotnei "Smart-ID" vērojami darbības pārtraukumi, ko Latvijā izmanto, lai piekļūtu "Swedbank", "Luminor" un "SEB bankas" internetbankām. Lietotne nodrošina piekļuvi arī citiem pakalpojumiem.

Ziņojums "Swedbank" mājas lapā liecina, ka "Svarīgi Smart-ID lietotājiem! Patlaban tehnisku iemeslu dēļ var būt aizkavēšanās ar pieslēgšanos internetbankai. Šajā laikā, lūdzu, izmantojiet citus jums pieejamos autentifikācijas līdzekļus vai mēģiniet pieslēgties nedaudz vēlāk. Atvainojiet par iespējamām neērtībām." Līdzīga satura informācija sniegta arī "Luminor" un "SEB bankas" mājas lapā.

Par "Smart ID" tehniskajām problēmām bankas brīdinājušas arī vietnē "Twitter".

"Smart-ID" lietotnes izstrādātājs ir Igaunijas uzņēmums "SK ID Solutions", kas apstiprināja, ka pakalpojums ir traucēts un notiek darbs pie tā darbības atjaunošanas.

"SK ID Solutions" AS filiāle Latvijā reģistrēta 2019. gada martā. Tās vadītājs Latvijā ir Kalevs Pīls (Kalev Pihl), liecina "Crediweb" dati. Pērn uzņēmums Latvijā nodokļos samaksājis 10,3 tūkstošus eiro, un tam nav nodokļu parādu. Darbinieku skaits Latvijā 2019. gadā bijis viens.

Jāatgādina, ka vairums Latvijas banku 2019. gada rudenī pārtrauca kodu karšu izmantošanu, lai piekļūtu internetbankai. Viedtālruņu lietotāji tiek mudināti izmantot "Smart-ID", "Google Authenticator", "Citadeles" "Mobilescan" lietojumprogrammas, savukārt banku klienti, kuriem nav viedtālruņu, var iegādāties kodu kalkulatoru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!