Foto: Publicitātes foto

No 21. marta Liepājā, Uliha un Robežu ielas krustojumā oficiāli sāk darboties ar LMT mašīnredzes risinājumu aprīkotā viedā satiksmes kontroles iekārta. Tas būs pirmais šāda tipa risinājums Latvijā, kas oficiāli iekļauts satiksmes uzraudzības sistēmā un fiksēto informāciju par autovadītājiem, kuri šķērsojuši krustojumu pie sarkanās gaismas, nodos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) un Pašvaldības policijas datubāzēm, lai pārkāpējiem tiktu piemērots administratīvais sods.

Viedais risinājums testa režīmā minētajā krustojumā darbojas jau kopš 2019. gada rudens, taču līdz šim tas tikai fiksējis pārkāpēju statistiku. Tā ir gana iespaidīga – pēdējos 8 mēnešos kopā fiksēts vairāk nekā 600 sarkanās gaismas pārkāpumu. Šopavasar Liepājas pilsēta noslēgusi līgumu ar LMT par risinājuma oficiālu iekļaušanu satiksmes uzraudzības sistēmā, lai uzlabotu satiksmes drošību un novērstu pārkāpumus.

Viedais luksofors spēj veikt dažādas funkcijas: tas atpazīst un klasificē objektus, nosaka to trajektoriju un atrašanās vietu, atpazīst un nolasa automašīnu numurus, spēj noteikt luksofora signālu. To veido īpaši konfigurēts, ar datorredzes algoritmiem aprīkots mini dators, divas augstas izšķirtspējas videokameras, tīkla aprīkojums, stiprinājumi un LMT izstrādāta programmatūra.

"Viedais luksofors ir lielisks piemērs, kā tehnoloģijas var kalpot reālam sabiedrības labumam, sniedzot iespēju glābt dzīvības, rūpēties par drošību un uzlabot ceļu satiksmes kultūru. Uzskatu, ka šai satiksmes kontroles metodei jābūt vērstai uz vadītājiem, kuri klaji ignorē aizliedzošo luksofora sarkanās gaismas signālu, izraisot apdraudējumu pārējiem ceļu satiksmes dalībniekiem," pauž CSDD valdes priekšsēdētājs Aivars Aksenoks.

LMT viedās kameras galvenā inovācija ir tās spēja nolasīt datus patstāvīgi. Kamerai nav jābūt savienotai ar luksofora vadības sistēmu, tā nolasa un atpazīst gaismu luksoforā un auto kustību, kā arī automašīnas numurzīmi, ko saglabā sistēmā. Šī kamera ir uzstādāma mazāk nekā dienas laikā un neprasa specifisku tīkla konfigurāciju. Tā darbojas 4G tīklā, bet plānots, ka nākotnē tās darbībai tiks izmantots arī 5G.

Šobrīd Liepājā uzstādītais viedais risinājums spēj atpazīt luksoforā degošo gaismas signālu, auto un tā numurzīmi. Balstoties uz šo pašu risinājumu, iespējams veidot arī jaunus algoritmus, kas spēj noteikt citus pārkāpumu veidus – braukšanu pa sabiedriskā transporta joslu, apstāšanos krustojumā, neatļautus pagriezienus, vilciena pārbrauktuvju neatļautu šķērsošanu, braukšanu pretēji pa vienvirziena ielu, sastrēgumu apbraukšanu pa apmalēm, braukšanu bez ķiverēm A kategorijas transportlīdzekļiem, OCTA un tehniskās apskates pārkāpumus pēc numurzīmes.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!