Foto: AP/Scanpix/LETA

"Salesforce" ir vienojusies par ziņojumapmaiņas lietotnes "Slack" iegādi, par to maksājot 27,7 miljardus ASV dolāru, kas būs viens no lielākajiem apvienošanās darījumiem tehnoloģiju nozarē pēdējo gadu laikā, ziņo "BBC".

Biznesa programmatūras giganta "Salesforce" vadītājs Marks Beniofs pavēstījis, ka šī darījuma ietvaros apvienojas ideāli piemēroti partneri. Iegādes darījums noticis laikā, kad pandēmija ir pievērsusi uzmanību attālinātam darbam un rīkiem, piemēram, "Slack", kas to atvieglo.

Kompānijas "Wedbush Securities" tehnoloģiju jomas analītiķis Dens Īvs to nodēvējis par "tagad vai nekad" pirkumu, kas veikts tieši īstajā brīdī.

"Slack", kas dibināts 2009. gadā, nodrošina grupu sarunas, piedāvājot alternatīvu e-pastam. 2019. gadā tā vērtība tika lēsta aptuveni 20 miljardu ASV dolāru apmērā.

Uzņēmumam, kuram marta beigās bija aptuveni 12,5 miljoni lietotāju, grūtības sagādājusi konkurences cīņa ar "Microsoft Teams" – līdzīgu produktu, kas tika laists klajā 2016. gadā, un tagad tam ir vairāk nekā 100 miljoni lietotāju.

Abi uzņēmumi cer, ka apvienošanās darījums sniegs tiem labāku pozīciju konkurences cīņā, īpaši pret "Microsoft".

"Microsoft" biznesa lietojumprogrammas ir piedzīvojušas ievērojamu kāpumu, jo Covid-19 pandēmijas dēļ liela daļa cilvēku pārgājuši uz darbu no mājām. "Microsoft" biznesa paketē ir funkcijas, kas ir līdzīgas "Slack" ziņojumapmaiņas pakalpojumam.

"Microsoft" vadītājs Satja Nadella šā gada sākumā atzīmēja, ka "mēs esam pieredzējuši divu gadu vērtu digitālo pārveidi divu mēnešu laikā". 2016. gadā "Salesforce" zaudēja lielākajam konkurentam "Microsoft" centienos nopirkt uz uzņēmējdarbību vērsto sociālo mediju "LinkedIn". Šovasar "Slack" iesniedza konkurences sūdzību pret "Microsoft" Eiropas Savienībā, norādot, ka uzņēmums ļaunprātīgi izmanto savu dominējošo stāvokli tirgū.

Paredzams, ka "Slack" iegādes darījums noslēgsies nākamajā gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!