Foto: LETA

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" izsludinātais iepirkums par 12 zemās grīdas tramvaju iegādi paredz iespēju no piegādātāja prasīt vēl līdz 20 tramvaju piegādi, liecina iepirkuma nolikums.

Papildu tramvajiem "Rīgas satiksme" piemēros tos pašus piegādes noteikumus, kas paredzēti, iegādājoties sākotnēji paredzētos 12 tramvajus. Par papildu tramvaju piegādi "Rīgas satiksme" izlems piecu gadu laikā kopš līguma noslēgšanas brīža.

Pirmie no 12 tramvajiem jāpiegādā pretendenta noteiktajā termiņā, taču ne vēlāk kā divu gadu laikā kopš līguma parakstīšanas. Visiem 12 tramvajiem jābūt piegādātiem 30 mēnešu laikā. Piegādātājam jāsaražo astoņi trīs sekciju un četri četru sekciju zemās grīdas tramvaji.

"Rīgas satiksme" pieteikumus iepirkuma sarunu procedūrai gaida līdz 14. maijam. Iepirkuma komisija veiks kandidātu atlasi, pārbaudot gan iesniegtos dokumentus, gan publiski pieejamo informāciju par pretendentiem.

Kandidāta finanšu un saimnieciskās darbības rādītājiem jābūt pozitīviem, skaidrots nolikumā. Vidējam gada finanšu apgrozījumam pēdējos trīs gados jābūt vismaz 50 miljoniem eiro. Iepriekšējos trīs gados ražotājam jābūt saražojušam, piegādājušam un nodevušam vismaz 10 zemās grīdas tramvajus, kas derīgi ekspluatācijai Eiropas Savienībā. Pretendentam jābūt pieredzei arī tādu tramvaju ražošanā, kas paredzēti braukšanai pa 1524 milimetru sliedēm, kādas ierīkotas Rīgā.

Vēstīts, ka 12 zemās grīdas tramvaju iegāde ir daļa no Skanstes tramvaja projekta īstenošanas. Pērnā gada augustā Eiropas Komisija apstiprināja 97,4 miljonus eiro vērto Rīgas tramvaju infrastruktūras attīstības projektu, kurā plānota 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūve uz Skanstes apkaimi. Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējums projektā ir 65,67 miljoni eiro, savukārt "Rīgas satiksme" finansēs 27,4 miljonus eiro.

Ziņots, ka Skanstes tramvaja būvniecības darbi varētu sākties nākamā gada vidū. Projekta laikā plānota 3,6 kilometrus garas jaunas līnijas izbūve pa maršrutu Pērnavas iela–Senču iela–Zirņu iela–Skanstes iela–Sporta iela, vēl apmēram trīs kilometrus esošās 5. un 9. tramvaja maršrutu infrastruktūras rekonstrukcija līdz pilsētas centram un atbilstošas energoapgādes nodrošināšana, proti, jaunas apakšstacijas izbūve, vienas esošās rekonstrukcija, kā arī jauna kabeļu tīkla un kontakttīkla izbūve.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!