Foto: Publicitātes foto

Ieguldot trīs miljonus eiro kartupeļu čipsu ražošanas iekārtās un uzsākot jauna veida – "katliņčipsu"– ražošanu Baltijas valstīs, "Orkla" grupā ietilpstošais uzņēmums "Latfood" ir spējis šogad sasniegt 80% ražošanas jaudu noslodzi un vairāk kā 90% no saražotā eksportēt, portālu "Delfi" informēja uzņēmumā.

Lielākoties eksporta apjomu veido "katliņčipsu" produkti citiem "Orkla" uzņēmumiem Dānijā, Zviedrijā un Somijā.

""Katliņčipsi" ir Lielbritānijā un Skandināvijā plaši pazīstams produkts. Esam pirmie, kas ir uzsākuši ražot šāda veida produktu Baltijas valstīs un darām to, izmantojot modernākās ražošanas tehnoloģijas Eiropā. Šo čipsu ražošanas process ir atšķirīgs no tradicionālā - "katliņčipsi" tiek gatavoti tos cepot katlos atsevišķās porcijās saulespuķu eļļā, nevis pēc plūsmas principa kā parasti. Tādēļ arī nosaukums tiem ir "katliņčipsi", jo pagatavošanas veids ir līdzīgs kā mājās ar rokām gatavotiem kartupeļu čipsiem," stāsta, "NP Foods" Komunikācijas direktore Dana Erciņa - Užāne.

Šobrīd Latvijas tirgum uz šīs līnijas tiek ražoti "Meistardarbs" čipsi ar trim garšām.

Turpinot attīstīt "katliņčipsu" ražošanu atbilstoši izstrādātajai stratēģijai, "Latfood" plāno 2-3 gadu laikā dubultot kartupeļu iepirkšanas un ražošanas apjomu. Šobrīd kartupeļu iepirkums pārsniedz 15 000 tonnas gadā un tuvāko gadu laikā tas sasniegs 30 000 tonnas. Šāda izaugsme ir plānota rokrokā ar gadu desmitiem pazīstamiem Latvijas kartupeļu ražotājiem, kas spēj nodrošināt labu kartupeļu kvalitāti un zināmas šķirnes.

"Latfood" ir Latvijas vadošais kartupeļu pārstrādes uzņēmums, kura pamadarbība ir kartupeļu čipsu un sāļo uzkodu ražošana un realizācija. Latvijā uzņēmuma produkcija ir atpazīstama ar vietējo zīmolu - Ādažu Īstie Čipsi, kamēr produkcija ar preču zīmi The original Taffel snacks tiek eksportēta uz ārvalstu tirgiem.

2005.gadā uzņēmumu iegādājas Baltijas valstīs un Skandināvijā vadošais plaša patēriņa zīmola preču uzņēmums "Orkla". Pēc tam, kad 2014.gadā "Orkla" iegādājās "NP Foods" grupas uzņēmumus, "Latfood" tika pievienots "NP Foods" grupai, kurā "Latfood" kopā ar "Laima" un "Staburadze" veido vadošo saldumu un uzkodu ražotāju Latvijā.

"Orkla" ir tirgus līderis plaša patēriņa produktu, kā arī mazumtirdzniecības, pārtikas, maiznīcu un konditoreju konceptuālo risinājumu piegādē Ziemeļvalstīs un Baltijas reģionā. "Orkla" grupai ir arī stipras tirgus pozīcijas dažādās produktu kategorijās Indijā, Čehijā un Austrijā. Uzņēmums ir galvenais piegādātājs Eiropas maizes tirgus segmentā. "Orkla" ir Oslo Fondu biržā (Oslo Stock Exchange) kotēts uzņēmums; tas bāzējas Oslo, Norvēģijā. "Orkla" apgrozījums 2014.gadā bija 30 miljardi NOK (3,41 miljardi EUR), grupā strādā 13 000 darbinieku.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!