Foto: DELFI

Interneta pakalpojumu sniedzējs SIA "Prolain" rīkojas negodprātīgi un prettiesiski, cenšoties pārvilināt SIA "Simtel" klientus, proti, sūta tiem rēķinus un draudu vēstules par interneta atslēgšanu, brīdina Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) un Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Šajās iestādēs vērsušies vairāki desmiti patērētāju, informējot, ka viņi saņem rēķinus un draudu vēstules no uzņēmumiem par interneta pakalpojumu apmaksu, lai gan līgumi ar šīm kompānijām nav noslēgti.

"PTAC rīcībā ir informācija, ka SIA "Prolain" interneta pakalpojumu lietotājiem sūta elektroniskā pasta vēstules un rēķinus, pieprasot SIA "Simtel" klientiem veikt interneta pakalpojumu apmaksu un maldinot patērētājus par iepriekš minēto līgumu pārņemšanu," informē PTAC direktore Baiba Vītoliņa.

SPRK Pakalpojumu kvalitātes nodaļas vadītājs Aleksandrs Čerņakovs-Neimarks apstiprina, ka arī regulators ir saņēmis "Simtel" klientu sūdzības par "Prolain" draudu vēstulēm un izrakstītajiem rēķiniem.

"Izvērtējot mums pieejamo informāciju attiecībā uz konkrēto komersantu rīcību, aicinu iedzīvotājus, kuri saņem šāda veida draudu vēstules un rēķinus, vispirms pievērst uzmanību noslēgtajam pakalpojuma līgumam. Ja interneta pakalpojumu līgums ir noslēgts ar SIA "Simtel", tad norēķini ir jāveic ar šo komersantu. Lai turpmāk sevi pasargātu no iespējamiem krāpnieciskiem darījumiem, Regulators aicina iedzīvotājus pārliecināties, vai konkrētais komersants ir reģistrējies kā elektronisko pakalpojumu sniedzējs. Reģistrēto elektronisko sakaru komersantu saraksts, kā arī no šī saraksta izslēgto komersantu uzskaitījums ir atrodams regulatora mājas lapā www.sprk.gov.lv", stāsta Regulatora pārstāvis.

Saskaņā ar Uzņēmumu reģistra komercreģistra datiem "Simtel" nav uzsākts ne likvidācijas, ne maksātnespējas process.

PTAC iesaka pārliecināties par to, ar kuru pakalpojumu sniedzēju ir slēgts līgums, pārbaudot arī komersanta nosaukumu un reģistrācijas numuru "Lursoft" datu bāzē. Rēķinu apmaksa jāveic ar to pakalpojumu sniedzēju, ar kuru ir noslēgts līgums. Uzraugi norāda, ka neskaidrību gadījumā rakstveidā jāsazinās ar interneta pakalpojumu sniedzēju. Savukārt gadījumā, ja pakalpojuma sniegšana ir pārtraukta, bez nekavējoties jāskaidro situācija.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!