Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) ir piemērojis 6325 eiro sodu SIA "Creamfinance", kas strādā ar zīmolu "CreditOn", par bezatbildīgas aizņemšanās reklamēšanu, informēja PTAC.

Uzņēmuma īstenotā prakse, izplatot reklāmu par iespēju saviem klientiem apmeklēt koncertu "Valentīndienas superdiskotēka" bez maksas, atzīta par profesionālai rūpībai neatbilstošu, jo tā veicina patērētāju bezatbildīgu aizņemšanos. Reklāma bija izplatīta ar SIA "Inbox" starpniecību, to izsūtot vienu reizi 8. janvārī uz "www.inbox.lv" lietotāju e-pasta adresēm, kā arī vairākos televīzijas kanālos un radio ēterā laika periodā no 11. janvāra līdz 14. februārim.

PTAC secināja, ka reklāma veicina bezatbildīgu aizņemšanos, jo tiem patērētājiem, kuri nav "Creamfinance" klienti, bet vēlējās tikt uz koncertu bez maksas, aizņemšanās nodrošināja šādu iespēju. PTAC ieskatā, dažādi izklaides un atpūtas pasākumi nav primārās nepieciešamības pakalpojumi, bez kuriem patērētājs nevarētu iztikt. Līdz ar to aicinājums aizņemties, lai apmeklētu koncertu bez maksas, ir uzskatāms par tādu, kas aicina patērētāju saņemt kredītu nepārdomāti vai neizvērtējot tā nepieciešamību, uzsver PTAC.

PTAC aicina patērētājus aizņemties atbildīgi, izvērtējot kredīta nepieciešamību un savas iespējas to atmaksāt. Savukārt reklāmas veidotājus un izplatītājus PTAC aicina veidot patērētāju kreditēšanas reklāmu pārdomāti un atbildīgi, ievērojot normatīvo aktu prasības.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!