Foto: F64
"Neatkarīgās Rīta Avīzes" un vairāku žurnālu izdevējas SIA "Mediju nams" īpašnieki uzņēmumu ir pārdevuši mediju aprindās nepazīstamam cilvēkam - Naurim Kāpostiņam, svētdien vēstī Latvijas Televīzijas raidījums "De facto".

Raidījums izpētījis, ka Kāpostiņš iepriekš nav bijis sevišķi veiksmīgs uzņēmējs, taču viņam ir radniecīgās saites ar Lembergu ģimeni.

Kāpostiņš raidījumam atzīst, ka ir Anrija Lemberga sievas Lienes Kāpostiņas brālis. Tāpat viņš apliecinājis, ka Aivara Lemberga znots Jānis Austriņš, kas līdz šim vēl darbojies "Mediju nama" valdē, ir sens viņa paziņa, tomēr apgalvo, ka šie fakti neesot būtiski: "Jūs meklējat sensāciju tur, kur tās nav, un mēģināt sapīt kopā lietas, kurām absolūti nav nekāda sakara," raidījumam sacījis Kāpostiņš.

Uzņēmējs apgalvojis, ka "Mediju namu" pircis par savu naudu, savā vārdā un nevienu citu darījumā nepārstāv. Darījuma summu Kāpostiņš neatklāj, norādot, ka tā ir konfidenciāla informācija.

Savukārt Aivars Lembergs uz "De facto" jautājumiem par savas vedeklas brāli Kāpostiņu atbildējis lakoniskās īsziņās: "Neesmu lietas kursā, nepazīstu. (...) Kāzās biju, bet nepazīstu."

Izdevniecību "Mediju nams" pirms 14 gadiem nodibināja ar akciju sabiedrības "Preses nams" valdes lēmumu. Pēc tam "Mediju nama" īpašniekos ir bijuši gan "Ventspils Nafta," gan "Latvijas Kuģniecības" meitasfirma "Lasco Investments".

Pirms 6,5 gadiem izdevniecību nopirka SIA "MN Mediji," kura dibinātāji bija ilggadējie koncerna žurnālisti Armands Puče un Uldis Dreiblats, kā arī kādreizējā "Preses nama" viceprezidente Lilita Seimuškāne.

Seimuškāne raidījumam apgalvojusi, ka par Kāpostiņa saitēm ar Aivara Lemberga bērnu laulātajiem neesot zinājusi, taču viņu tas arī neinteresējot. "Ja es redzu, ka ir cilvēks, kurš vēlas pirkt kapitāldaļas, un mums ir izteikts piedāvājums, un mēs esam savā starpā to apsprieduši – mēs arī pieņēmām lēmumu. Tā kā man patiesībā viņa personīgās saiknes, ar ko viņš guļ, ēd, vai viņš ir precējies – man patiešām tas neinteresē," savu nostāju komentējusi Seimuškāne.

Iemeslus, kāpēc nolēmis pievērsties tieši mediju biznesam, Kāpostiņš īsti nepaskaidro. "Tas jau viss ir procesa gaitā, nevajag to uztvert tikai kā mediju. Tas ir arī biznesa projekts, kuram apakšā ir arī skaitļi, cipari, matemātika un rādītāji, kurus var uzlabot," komentējis Kāpostiņš. Uzlabot rādītājus Kāpostiņš plāno ar jauniem produktiem digitālajā vidē, taču no zaudējumus nesošās NRA izdošanas viņš negrasās atteikties.

Šobrīd "Mediju nams" izdod laikrakstu "Neatkarīgā Rīta Avīze," dažus žurnālus, piemēram, "Sporta Avīze" un "Vakara Ziņas", piedāvā foto aģentūras pakalpojumus un viedo interneta portālus. Uzņēmuma pamatkapitāls ir gandrīz 13 miljoni eiro, bet zaudējumi pagājušajā gadā sasniedza 800 000 eiro. Saskaņā ar "Mediju nama" šī gada budžeta prognozēm, gada beigās zaudējumi varētu sasniegt jau 900 000 eiro. Tas tiek skaidrots ar ieilgušo tirgus lejupslīdi drukātās preses kategorijā, vēstī raidījums.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!