Foto: DELFI

Igaunijas elektrības ražotāja "Enefit" mātes kompānijas "Eesti Energia" peļņa no pamatdarbības (EBITDA) 2012.gadā pieauga par 5% un sasniedza 278 miljonus eiro (195 miljonus latu). Pērn "Eesti Energia" Baltijā ir realizējusi vairāk nekā 9 teravatstundas (TWh) pašu saražotās elektroenerģijas, tādējādi ieņemot 33% lielu Baltijas kopējā tirgus daļu, informēja kompānijā.

Savukārt "Eesti Energia" meitas uzņēmums Latvijā SIA "Enefit" 2012.gadā ir pieckāršojis savu klientu portfeli un dubultojis pārdotās elektroenerģijas apjomus. "Enefit" klientu skaits ir audzis no 273 līdz 1317 uzņēmumiem, bet gala patērētājiem pārdotās elektroenerģijas apjoms 2012.gadā ir paaugstinājies divkārt, sasniedzot 845 GWh. Uzņēmuma tīrā peļņa aizvadītā gada laikā arī ir ievērojami augusi - no 0,6 līdz 4,3 miljoniem eiro (3,01 miljons latu).

"Enefit" valdes priekšsēdētājs Jānis Bethers sasniegtos rezultātus skaidro ar strauju tirgus aktivizēšanu un tās radītajām iespējām.

"Aizvadītajā gadā Latvijā īsā laika posmā ir īstenoti divi tirgus aktivizēšanas posmi, kas ievērojami paplašināja atvērtā tirgus klientu bāzi, tajā iesaistot arī mazos un vidējos uzņēmumus. "Enefit" izmantoja šo iespēju, lai piesaistītu jaunus klientus, vienlaicīgi augot lielo patērētāju segmentā. Ievērojamu elektroenerģijas realizācijas apjoma kāpumu esam nodrošinājuši tieši pateicoties konkurētspējīgas cenas līgumiem ar Latvijā lielākajiem patērētājiem. Arī šogad turpināsim izaugsmi lielo uzņēmumu grupā, turklāt arvien aktīvāk plānojam konkurēt par vidējiem un maziem uzņēmumiem, kurus arī esam izvirzījuši kā nākamo prioritāro segmentu," uzsver Bethers.

Kopējais "Eesti Energia" apgrozījums 2012.gadā saglabājās stabils, sasniedzot 868 miljonus eiro (607 miljonus latu). Savukārt uzņēmuma tīrā peļņa, saistībā ar elektroenerģijas ražošanas vienību pārvērtēšanu, ir samazinājusies par 48% līdz 76,9 miljoniem eiro (53,8 miljoni latu).

Kā atzīst "Eesti Energia" valdes priekšsēdētājs Sandor Liive, visnozīmīgākais pavērsiens aizvadītajā gadā bijis Igaunijas elektronerģijas tirgus atvēršana.

"Virzība uz Baltijas elektrības tirgus pilnīgu atvēršanu iezīmē monopola ēras beigas, turpmāk uzņēmumu peļņas maržas noteiks tirgū pastāvošā konkurence, kas Igaunijā jau ir ievērojami augusi. Vienlaikus tirgus attīstība veicina Eesti Energia darbības paplašināšanu, aktīvi apgūstot degslānekļa izmantošanu ārpus elektroenerģijas ražošanas. 2012. gadā esam par 80% kāpinājuši degslānekļa eļļas ražošanas apjomus un līdz ar jaunās Enefit280 ražotnes palaišanu, sagaidām, ka nākotnē šis darbības virziens sniegs nozīmīgu pienesumu mūsu finanšu rezultātiem," uzsver Liive.

Aizvadītajā gadā kompānija "Eesti Energia" dažādos ražošanas un infrastruktūras uzlabošanas projektos ir investējusi 513,5 miljonu eiro (360 miljonus latu). Investīcijas novirzītas jaunu spēkstaciju būvniecībai Auverē un Iru, izmešu attīrīšanas iekārtu uzstādīšanai Narvas spēkstacijai, sadales tīklu modernizācijai, kā arī vēja parku izveidei Narvas un Paldiski apgabalā un degslānekļa eļļas pārstrādes rūpnīcas Enefit280 būvniecībai.

AS "Eesti Energia" ir Igaunijas valstij piederošs uzņēmums, kas pilnībā pārvalda degslānekļa ieguvi un elektroenerģijas ražošanu. Uzņēmuma darbība ietver plašu pakalpojumu spektru no degslānekļa ieguves un pārstrādes līdz pat elektroenerģijas sadalei un pārdošanai, kā arī dažādus ar elektroenerģiju saistītus papildu pakalpojumus. Eesti Energia darbojas Baltijas valstīs, Jordānijā un ASV. Papildus darbībai Igaunijā "Eesti Energia" tirgo elektroenerģiju arī Latvijas un Lietuvas atvērtajā tirgū, kur izmanto "Enefit" zīmolu.

SIA "Enefit" ir elektroenerģijas pārdevējs Latvijas atvērtajā elektroenerģijas tirgū. SIA "Enefit" mātes uzņēmums AS "Eesti Energia" ir lielākais elektroenerģijas ražotājs Baltijā. "Enefit" ir dibināts 2006.gadā, tas ir reģistrēts elektroenerģijas tirgotājs visā Latvijas teritorijā, kā arī uzņēmumam ir sadarbības līgumi ar AS "Augstsprieguma tīkls" (pārvades sistēmas operators) un AS "Sadales tīkls" (sadales sistēmas operators). Pašlaik SIA Enefit ir vairāk nekā 1400 klientu, uzņēmuma klientu portfelis 2012. gadā sasniedza 20% no Latvijas atvērtā tirgus.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!