IUB atļauj pirkt jaunos vilcienus no Spānijas kompānijas CAF  (5)

Bizness

Foto: Publicitātes foto

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) atļāvis AS "Pasažieru vilciens" (PV) slēgt līgumu par 34 jaunu elektrovilcienu un septiņu jaunu dīzeļvilcienu iegādi ar otrās kārtas uzvarējusi Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF), liecina paziņojums IUB mājas lapā.

Jau ziņots, ka iepirkuma konkursu par jaunu elektrovilcienu un dīzeļvilcienu iegādi PV izsludināja 2009.gada decembra sākumā, un 2010.gada septembrī noslēdzās tā pirmā kārta, kad tika noteikts pirmais otrās kārtas atlases kārtas beigu termiņš - 17.decembris. Tas tika vairākkārt pagarināts. Pēc pēdējās sūdzības noraidīšanas šā gada jūnijā viens no pretendentiem "Rīgas vagonu rūpnīca" (RVR) paziņoja, ka papildus noteikumi, kas tika izvirzīti konkursā, neļauj RVR tajā piedalīties kā pilntiesīgam dalībniekam (ģenerāluzņēmējam), tādēļ RVR ir spiesta izstāties no konkursa un pieņemt "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles, S.A." (CAF) piedāvājumu kļūt par tā apakšuzņēmēju.

Līdz ar to PV rīkotajā konkursā piedalījās tikai viens dalībnieks, CAF no Spānijas, kura apakšuzņēmējs būs RVR. Jau ziņots, ka Šveices kompānija "Stadler" neiesniedza dokumentus dalībai konkursa otrajā kārtā.

Galu galā par konkursa otrajā kārtā par uzvarētāju tika atzīta Spānijas kompānija "Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles SA" (CAF).Kopējā iepirkumu summa paredzēta 205 miljoni eiro (144,1 miljons latu), no kuriem 70% finansē Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonds.

Iepirkumā līdz 2015.gadam paredzēts iegādāties 34 jaunus elektrovilcienus un septiņus dīzeļvilcienus. Pirmie jaunie testa vilcieni tikšot piegādāti 2012.gadā, bet piegādes varētu sākties 2013.gadā. Konkursa uzvarētājam 30 gadus būs jānodrošina arī jauno elektrovilcienu un dīzeļvilcienu uzturēšana.

Eiropas Komisija (EK) ir apstiprinājusi Eiropas Savienības (ES) Kohēzijas fonda (KF) lielo satiksmes nozares projektu par Rīgas piepilsētas dzelzceļa pasažieru pārvadājumu sistēmas modernizāciju un dīzeļvilcienu ritošā sastāva atjaunošanu 144 miljonu latu apmērā. No projekta kopējām izmaksām KF finansējums ir 100 miljoni latu.

PV ir izveidots 2001.gadā, nodalot iekšzemes pasažieru pārvadājumus no valstij piederošās Latvijas dzelzceļa kompānijas "Latvijas Dzelzceļš" veiktajām funkcijām. Iepriekš PV 100% bija "Latvijas Dzelzceļa" meitasuzņēmums, taču 2008.gada oktobrī PV pārveidots par valsts uzņēmumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!