Foto: LETA

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) otrdien, skatot Vācijas kompānijas "Josef Möbius Bau-Aktiengesellschaft" (Möbius) sūdzību par Krievu salas ostas izbūves konkursu, to noraidīja un atļāva Rīgas brīvostai slēgt iepirkuma līgumu ar konkursā noteikto uzvarētāju – pilnsabiedrību "BMGS S", liecina paziņojums IUB mājaslapā.

IUB lēmumu mēneša laikā var pārsūdzēt Administratīvajā rajona tiesā. "Möbius" pārstāvji iepriekš publiski pauda, ka gadījumā, ja IUB atļaus brīvostai ar "BMGS S" slēgt līgumu par infrastruktūras attīstību Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra, Vācijas uzņēmums iešot "līdz galam, respektīvi, līdz attiecīgajām Eiropas Savienības institūcijām, kurās pārsūdzēs Latvijas institūciju lēmumus".

Savukārt brīvostas valdes loceklis un Rīgas domes deputāts Vadims Jerošenko (SC) jau paguva paziņot, ka IUB lēmumu par Krievu salas ostas izbūvi "var apskatīt kā saprātīgu un ekonomiski pārdomātu no tranzīta nozares attīstības un Rīgas brīvostas perspektīvu redzes viedokļa".

Pilnsabiedrībā "BMGS S" apvienojušās būvfirmas AS "BMGS" un SIA "Skonto būve". AS "BMGS" lielākais akcionārs ar trešdaļu akciju ir SIA "Termināls", kas savukārt pieder otra lielākā akcionāra un kompānijas valdes priekšsēdētāja Viktors Paras ģimenei. Viņam pašam pieder 27% "BMGS" akciju. Uzņēmuma akcionāri ir vēl vairākas fiziskas un juridiskas personas.

Savukārt "Skonto būves" 85% īpašnieks caur vairāku uzņēmumu ķēdi ir kompānijas valdes priekšsēdētājs Guntis Rāvis, bet 15% caur SIA "M investīciju fonds" pieder senam Rāvja biznesa partnerim Ivaram Milleram.

Jau ziņots, ka Rīgas brīvostas pārvaldes izsludinātajā konkursā par Krievu salas ostas izbūvi, lai ostas aktivitātes pārceltu no pilsētas centra, atkārtoti uzvarēja kompānija "BMGS S" par līgumcenu 88,707 miljoni latu, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli. Arī iepriekš "BMGS S" tika atzīts par uzvarētāju, bet IUB lēmuma dēļ pārvaldei bija jānovērš trūkumi konkursā. Konkurss iesniegto sūdzību dēļ vairākus mēnešus bija apturēts.

Projektā ostas termināļus plānots pārcelt uz līdz šim neizmantotu teritoriju Krievu salas ziemeļu daļā, kas to darbībai būtu piemērotāka. Tādējādi no pilsētas centra un Daugavas labā krasta uz Krievu salu tiktu pārcelta daļa ostas aktivitāšu, līdzsvarojot pārvadājumus abos Daugavas krastos un samazinot kravas kuģu kustību Rīgas centra tuvumā, iepriekš paskaidroja Finanšu ministrijā. Ostas infrastruktūras izveide aptver 56 hektārus plašu teritoriju, kas tiks aprīkota ar četru beramkravu (ogles, metāls, rūda un citu) pārkraušanas piestātnēm. Projekts paredz arī visu nepieciešamo autoceļu un dzelzceļa pievedceļu un inženiertehnisko komunikāciju izbūvi ostas robežās.

Iecerēts, ka osta darbību Krievu salā sāks 2014.gadā. Nedz projekta īstenošanas laikā, nedz pēc tā pabeigšanas transporta plūsma Rīgas un Pierīgas teritorijās netiks apgrūtināta.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!